Een domper voor McLaren-coureur Lando Norris, die in de eerste race op de Red Bull Ring nog zijn allereerste podium behaalde. In de eerste training haalde Norris tijdens een gele vlagsituatie de auto van Sergio Perez in - iets dat vanzelfsprekend niet is toegestaan. Na afloop van de training moest de coureur zich melden bij de wedstrijdleiding. Daar nam hij een gridstraf van drie plaatsen in ontvangst, evenals twee strafpunten op zijn licentie. Deze straf is gelijk aan die Lewis Hamilton kreeg voor het negeren van de gele vlaggen tijdens de kwalificatie. Voor Norris komt de teller nu op twee strafpunten te staan. Bekijk hier het volledige overzicht van alle strafpunten per coureur.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









