'Een fantastisch optreden op de eerste testdag van Haas F1 en de extreem getalenteerde Romain Grosjean', zo viel er maandagavond te lezen in een tweet van Rich Energy, het drankjesmerk dat sinds kort aan de Amerikaanse stal is verbonden. 'Onze eerste dag in de Formule 1 en we zijn direct rapper dan Red Bull Racing.'
De coureur in kwestie moest hardop lachen toen hij de tweet voorbij zag komen. "Politiek zo incorrect als het maar kan", grijnsde Grosjean tijdens een exclusief onderonsje met RacingNews365 op het Circuit de Barcelona-Catalunya. "Daarvan kan ik persoonlijk ontzettend genieten!" Rich Energy is als relatief onbekend energiedrankjesmerk op vrij weinig plaatsen in de wereld verkrijgbaar. Desalniettemin probeert het bedrijf van de excentrieke William Storey marktleider Red Bull het leven zuur te maken. "Waarom zouden ze dat niet doen", haalt Grosjean zijn wenkbrauwen op. Als jouw merk moet concurreren met Red Bull, wat het grootste energiedrankjesmerk ter wereld is, dan is het toch goed om hen onderuit te willen halen? Ik vind het best grappig." Overigens denkt Grosjean niet dat het Rich Energy Haas F1 Team, zoals de stal officieel door het leven gaat, ondanks de grootspraak van haar titelsponsor komend seizoen de strijd met Red Bull Racing aan kan gaan. "Nee, de top drie blijft wat dat betreft hetzelfde als dat in 2018 het geval was", verwijst de 32-jarige Fransman naar de teams van Ferrari, Mercedes en Red Bull Racing.
Meest gelezen