Zo zorgde Grosjean er in Spanje eigenhandig voor dat niet alleen zijn race, maar ook die van Nico Hülkenberg en Pierre Gasly er al na een paar honderd meter op zat. Twee weken daarvoor was de Haas-rijder in de muur beland tijdens een Safety Car-fase in de Azerbeidzjaanse GP.
Sinds de Grand Prix van Oostenrijk, waarin hij als vierde over de eindstreep wist te geraken, heeft Grosjean het lek boven. De Fransman scoorde in Duitsland, Hongarije, België en Japan en kwam bovendien in Italië als zesde over de meet - die plek werd hem wegens een illegale wagen afgenomen. Grosjean is ondanks de moeizame start van het jaar echter nimmer bang geweest voor zijn plekje bij Haas voor het seizoen 2019. "Ik wil niet verkeerd overkomen, maar ik heb nooit echt angst gekend. Dat zit zo: na een akkefietje in Silverstone (waar Grosjean in de openingsronde tegen nota bene teammaat Magnussen aanreed, red.) wist ik dat het niet de hele tijd zo door kon gaan. De oplossing moest binnen handbereik zijn en ik was ervan overtuigd dat ik terug kon komen. Als ik dat zou doen, dan zou ik vast kunnen blijven. Duitsland was het omslagpunt van het seizoen en vanaf toen is het voor de wind gegaan." Waar Grosjean in de maanden maart, april, mei en juni geen enkel punt wist te scoren, daar staat diens teller inmiddels op 31 stuks. Zoals bovengenoemd kunnen daar nog acht punten bij komen: in de eerste week van november komt de zaak van Haas omtrent de diskwalificatie van Grosjean in Italië voor het International Court of Appeal.
Meest gelezen