Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix Groot Brittannië 2019

Grosjean verklaart bijzondere spin in pistraat: "Werd verrast!"

De start van de eerste vrije training voor de Britse Grand Prix werd opgeschrikt door een spin. Romain Grosjean verloor de controle over zijn Haas op het moment dat hij de pitstraat verliet, waardoor hij achterstevoren kwam te staan bij het betreden van de baan. De Fransman schampte tot overmaat van ramp de vangrail.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Haas

Zonder voorvleugel moest Grosjean vervolgens het hele circuit rond, omdat het immers is verboden om achteruit te rijden in de pitstraat. Het team van Haas verving de neuspartij van Grosjeans wagen, waarop de Fransman zijn trainingsdag op het circuit van Silverstone kon vervolgen.

Achteraf blijkt het een persoonlijke fout: Grosjean geeft na afloop van de middagsessie ruiterlijk toe de omstandigheden verkeerd in te hebben geschat. "Ik reed op koude banden en schakelde de pitlimiter uit, daarna werd ik verrast door het gebrek aan grip. Tsja, dan is er niet heel erg veel meer wat je kan doen dan de wagen weer in het rechte spoor te zetten en terug te keren naar de garage", haalt Grosjean zijn schouders op in gesprek met onder meer RacingNews365.

Al met al is Grosjean wel tevreden met zijn Britse vrijdag. Het gevoel in de wagen is volgens hem goed, al is de snelheid nog niet helemaal in orde. "Het gaat beter dan in afgelopen Grand Prix-weekends, al hebben we wat problemen door de wind. Daar kan onze wagen niet zo goed tegen." Ook de nieuwe asfaltlaag op het circuit van Silverstone bleek een aandachtspuntje. "Ja, gek genoeg was de grip bij de eerste bochtencombinatie goed, maar is het even verderop vies en hobbelig", blikt Grosjean ten slotte terug.

Tijdentechnisch gezien kwam Grosjean er niet aan te pas op Silverstone. In de eerste vrije training, de sessie waarin de Fransman spinnend de pitstraat uit kwam, eindigde hij als negentiende. De tweede oefensessie verliep niet veel beter: daarin werd Grosjean achttiende. Haas-teammaat Kevin Magnussen liet een zestiende en een twaalfde tijd noteren.

Met medewerking van Joe van Burik

Voorspel en win

3 reacties