Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Formule 1 2022

Grote F1-sponsor komt met update van innovatief product

Formule 1-teams en monteurs onderhouden de bolides van de F1-coureurs met de beste werktools. Zo zorgt men ervoor dat coureurs als Max Verstappen en Charles Leclerc te allen tijde beschikken over een uitstekend presterende wagen. Liqui Moly zorgt ervoor dat ook jij altijd kunt rijden met een auto die in topconditie verkeert.

Liqui Moly boarding
Advertorial
Naar nieuwsoverzicht © Liqui Moly

Steeds meer auto's rijden met een automatische versnellingsbak. Een voordeel voor de bestuurder, die zich zo nog meer op de weg kan concentreren. De automatische versnellingsbak moet echter anders onderhouden worden dan een normale versnellingsbak en dat zorgde jaren geleden nog voor meer arbeidsintensiviteit, aangezien het gecompliceerd was om de olie te verversen bij een volautomaat. Door een technische ontwikkeling van het Duitse Liqui Moly, de smeermiddelen expert die ook sponsor is van de Formule 1, is dat niet meer het geval.

In 2015 introduceerde Liqui Moly namelijk de Gear Tronic. Deze tool zorgt ervoor dat de olie bij automatische versnellingsbakken gemakkelijker ververst kan worden. Een klusje dat zo'n iedere 100.000 kilometer gedaan moet worden volgens de Duitse Automobielclub ADAC. Enkele jaren na de introductie van de Gear Tronic ging Liqui Moly al de markt op met de Gear Tronic 2 en inmiddels heeft men de derde generatie van de Gear Tronic ontwikkeld.

Van de voorgaande apparaten zijn er al duizenden in gebruik en de derde generatie van de Gear-Tronic apparaten is nog beter doorontwikkeld. Zo biedt het robuuste 7-inch kleurendisplay een nog beter overzicht door de geoptimaliseerde weergave. Ook zijn werkinstructies op terug te zien en staat ook de volledige voertuigendatabase met meer dan 2000 voertuigmodellen op het apparaat. Daardoor zijn extra gegevensdragers en aanmeldingen in andere systemen niet meer nodig.

Ook is de lekbak vergroot tot een inhoud van 4,6 liter en is de uitstroomopening verbreed, waardoor niet alleen de gegevensstroom is verbeterd, maar ook die van de olie. Volgens David Kaiser, leider van de afdeling Research and Development bij Liqui Moly, zijn de kosten van de investering daarnaast snel terugverdiend: "Naast het verversen van de motorolie is ook het verversen van de transmissievloeistof belangrijk en ook daar helpt de Gear Tronic je bij. Anders kan niet alleen het schakelen oncomfortabel worden, het zorgt ook voor een verhoogde slijtage. Als de olie niet tijdig wordt vervangen, kunnen vuil en metaalgruis in de olie kostbare mechanische schade aan de mechatronica en het transmissiedeel veroorzaken."

"Het is daarom dan ook niet verwonderlijk om te zien dat er duizenden Gear Tronic-apparaten in gebruik zijn, want hiermee kunnen garages eenvoudig hun serviceaanbod uitbreiden met de olieverversing van automatische transmissies. De aankoop verdient zichzelf daarom snel terug."

Lees meer terug over de Gear Tronic 3 in deze link.

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Formule 1-podcast Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull