Haas F1 maakte afgelopen jaren gebruik van een Ferrari-motor, maar vanaf 2021 zullen de twee Formule 1-teams de samenwerking verstevigen. Zo maakte Mattia Binotto onlangs bekend dat Haas F1 ook een vestiging zal krijgen in Maranello. Inmiddels maken de Amerikanen al gebruik van het pand in Maranello en Guenther Steiner is dan ook optimistisch gestemd over de toekomst van zijn team. "De samenwerking met Ferrari heeft voor een grote verandering gezorgd deze winter", begint de teambaas van Haas F1 zijn verhaal tegenover het Italiaanse Autosprint . "Ik sprak vorig jaar met Binotto en vanuit dat gesprek hebben we besloten om Simone Resta de overstap van Ferrari naar ons te laten maken. Daar zijn wij bij het team natuurlijk ontzettend blij mee. Resta staat aan het hoofd van deze afdeling. Resta is een uitstekende technische man die ons leiding zal geven en helpen met de ontwikkeling van de 2022-bolide. We hopen dan natuurlijk een competitieve wagen te hebben. Er komt op het moment dus veel positieve energie binnen, nadat we moeilijke tijden achter ons laten." Ondanks het nieuwe kantoor van het team, lijkt Steiner voorlopig nog op de fabriek in Amerika te blijven werken. "Ik spreek Resta dagelijks via de telefoon, want ik woon natuurlijk in de Verenigde Staten. Vanuit daar run ik het team. Vanuit Ferrari zullen er in totaal zo'n 20 personen naar ons team komen. Onze 2022-bolide zal dan ook veel weg hebben van de Ferrari-wagen, al behouden we ook onze eigen identiteit, aangezien we veel mensen van Dallara voor ons hebben werken. We zullen dan ook altijd ons Italiaanse karakter blijven behouden." Haas F1 lijkt met de grote verandering vooral in te zetten op een grote stap in 2022, maar Steiner is ook hoopvol over het 2021-seizoen. "In 2021 hoop ik natuurlijk dat we het beter doen dan in 2020. Dat we ook wat meer punten kunnen pakken en niet telkens het gevoel hebben dat het niet eens zin heeft om naar een GP te gaan. We hebben hard gewerkt aan de 2021-wagen, ook in de windtunnel, alleen is het chassis natuurlijk nog hetzelfde gebleven door de reglementen. We moeten dan ook onthouden dat de andere teams een grote voorsprong op ons hadden in 2020. Ik denk dat we na de testdagen en de eerste race van het jaar dan ook precies weten hoe het jaar eruit zal komen te zien voor ons"
Meest gelezen