Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Teams zijn niet bezig met inhalen als ze auto's ontwerpen'

Haas F1-teambas Günther Steiner gelooft dat de nieuwe regels voor 2019 met de beste bedoelingen zijn opgesteld, maar dat die teniet worden gedaan als de teams de auto's daadwerkelijk gaan ontwerpen.

Volgend jaar worden met name de voorvleugels, de achtervleugels en de bargeboards aangepast met als doel het inhalen te bevorderen. Haas F1-teambaas Günther Steiner twijfelt aan het effect ervan: "Die regels zijn aangepast naar aanleiding van een aerodynamica-onderzoek van drie weken, maar vervolgens doen de teams een twee maanden lange studie naar die regels om zoveel mogelijk performance uit die nieuwe regels te halen" , aldus Steiner in gesprek met Autosport.com . "Alle teams zitten momenteel in die fase en niemand ontwerpt die auto met de mogelijkheid om in te halen in het achterhoofd. Iedereen ontwerp de auto alsnog zo om er zoveel mogelijk performance uit te kunnen halen. Daarmee doen de teams de goede bedoelingen van het eerste onderzoek teniet."

Viaplay
x
GP China Verstappen houdt kaarten tegen de borst: "We betreden het onbekende"