Laten we meteen met het goede nieuws in huis vallen voor iedereen die het Haas-team een warm hart toedraagt: het team ligt op schema voor het begin van het komende seizoen. In gesprek met Auto Motor und Sport laat teambaas Guenther Steiner weten dat de wagen al halverwege februari op vier wielen zal staan en klaar is om de baan op te gaan. Maar, het zal helaas even duren voordat dat echt gaat gebeuren en voordat alles getest kan worden. De standaard 'fire up' van de motor die alle teams voorafgaand aan het seizoen doen, kan voor Haas pas tijdens de testdagen in Bahrein worden uitgevoerd. Er is namelijk Ferrari-personeel nodig om de motor op te starten, maar de Italianen kunnen vanwege alle reisrestricties niet naar Groot-Brittannië afreizen. Dit jaar bouwt Haas voor het eerst haar bolide in haar fabriek in Engeland, omdat veel onderdelen van vorig jaar, die ook dit jaar op de auto zullen zitten, daar al zijn. Logistiek gezien is dat handiger, legt Steiner uit. Hijzelf kan echter ook de fabriek niet bezoeken om te zien hoe alles vordert, omdat hij anders twee weken in quarantaine zou moeten gaan. Gelukkig voor Haas zijn er voor topsporters wel uitzonderingen en dus mogen Mick Schumacher en Nikita Mazepin wel naar Groot-Brittannië afreizen om daar hun stoeltjes aangemeten te krijgen. Het slechte nieuws voor de Haas-fans is dat het team er voor heeft gekozen om de toegestane updates aan zich voorbij te laten gaan. De ontwikkeling van het chassis werd bevroren, maar elk team krijgt toch twee 'tokens' die ze in kunnen zetten om bepaalde onderdelen aan te pakken. Haas heeft die kans dus aan zich voorbij moeten laten gaan, omdat ze door alle onzekerheid de deadline voor het inzetten van de tokens misten. Toch komen er wel wat nieuwe onderdelen, namelijk onderdelen die ze inkopen bij Ferrari, zoals de motor en de versnellingsbak. Zelf voert het team ook wat aerodynamische wijzigingen door, die vooral voortvloeien uit de wijzigingen aan de vloer die komend seizoen verplicht zijn. Als het aan de Amerikaanse renstal ligt wordt de focus daarna snel verlegd op 2022, want dan hoopt met weer mee te kunnen vechten om de punten met een gloednieuwe wagen.
Meest gelezen