Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Haas moet op de kleintjes letten na verlies eigenzinnige hoofdsponsor

Haas F1 staat er financieel niet bijzonder goed voor. Het verliezen van hoofdsponsor Rich Energy betekende een flinke financiële aderlating voor het Amerikaanse Formule 1-team.

De komst voor Rich Energy naar het team van Haas zorgde voor opgewekte gezichten bij het team in 2019. Voor het eerst had het team een echte hoofdsponsor, die de bolide bovendien van een fraai zwart-gouden jasje voorzag. Een jaar later staat het team er heel anders voor. Rich Energy heeft het schip alweer verlaten en vooralsnog is er geen partij opgestaan om de plek van de energiedrankjesfabrikant over te nemen. Teambaas Guenther Steiner steekt niet onder stoelen of banken dat het team er financieel weleens beter voor heeft gestaan, maar blijft optimistisch: "We hebben flinke verliezen geïncasseerd, waardoor we efficiënter met ons geld om moeten gaan", aldus Steiner in gesprek met het Franse F1only , om daar aan toe te voegen dat men er desondanks beter voor staat dan in 2019. "We hebben een betere voorbereiding achter de rug. Het team heeft goed (samen)gewerkt en we hebben duidelijke stappen gemaakt. We zullen alles op tijd klaar hebben voor de wintertests, dus wat dat betreft maken we ons geen enkele zorgen." De verwachting is dat Haas F1 in 2020 ten tonele verschijnt met de bekende livery van 2018, de livery van 2019 werd immers ingegeven door Rich Energy.

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"