Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Haas-sponsor Rich Energy verliest rechtszaak omtrent logo

Haas F1-sponsor Rich Energy heeft de rechtszaak over het gebruik van haar logo verloren. Haas F1 mag niet langer meer de logo's gebruiken van de energiedrankjesfabrikant, die als titelsponsor van Haas de ambitie koesterde om met Red Bull te concurreren.

Begin dit jaar gaf Rich Energy nog te kennen niet enkel in het energiedrankjessegment met Red Bull te willen knokken, maar ook op de Formule 1-circuits. Het bedrijf is sinds dit jaar sponsor van het Amerikaanse Haas-team, maar in mei werd bekend dat ze een copyrightclaim tegen zich hadden lopen. Rich Energy zou haar logo namelijk van het bedrijf Whyte Bikes gestolen hebben. Wie even op Google beide plaatjes naast elkaar zet, moet dan ook goed kijken om de twee minimale verschillen te zien. Voordat de Grand Prix van Canada werd verreden, haalde Haas deze logo’s al van haar bolides. In de toekomst zullen we de geweien ook niet meer terug gaan zien bij het team, want de rechter heeft besloten dat Rich Energy het logo niet meer mag gebruiken. Tevens heeft het geen recht om in beroep te gaan tegen deze beslissing. Welke directe gevolgen dit voor het team van Gene Haas gaat hebben, is nog onduidelijk. Rich Energy moet uitgebreide financiële inzage geven van haar inkomsten en uitgaven, waar ook een rapport over haar samenwerking met Haas aan te pas komt. Het lijkt echter onvermijdelijk dat het 'gestolen' design de hoofdsponsor een hoop geld gaat kosten.

Viaplay
x
Max vs. Lewis F1-fans wijzen zeer verrassende schuldige aan bij clash tussen Verstappen en Hamilton