Lewis Hamilton is de afgelopen tijd een van de meest besproken coureurs in de koningsklasse van de autosport. Er werd veel verwacht van de overstap van de zevenvoudig wereldkampioen naar Ferrari, maar voorlopig valt het toch wel een beetje tegen. Hamilton wist dan wel de sprintrace in China op zijn naam te schrijven en hij eindigde als derde tijdens de sprintrace in Miami, maar in Grands Prix is hij tot dusverre nog niet verder gekomen dan P4.
Bovendien viel Hamilton op met zijn uitspraken tijdens het Grand Prix-weekend in Hongarije. Na de kwalificatie op de Hungaroring zei hij het volgende over zichzelf. "Ik ben het elke keer... Ik ben nutteloos, absoluut nutteloos. Het team heeft geen probleem. Je hebt gezien dat de auto op pole staat. Dus we moeten waarschijnlijk van coureur wisselen." Toch liet de zevenvoudig wereldkampioen niet veel later weten dat hij er na de zomerstop weer gewoon bij is.
Nu is er echter een opvallend verhaal naar buiten gekomen over het contract van Hamilton. Volgens F1-Insider heeft de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport nu details over het contract van Hamilton naar buiten gebracht. Het meerjarige contract van de zevenvoudig wereldkampioen loopt volgens de Italiaanse publicatie tot eind 2026, met een optie voor een derde jaar.
Het opvallende zou echter zijn dat deze optie volledig in zijn eigen handen ligt. De Scuderia zou daarbij nauwelijks inspraak hebben in de vraag of de Brit in 2027 nog steeds voor de Italiaanse renstal zal rijden. De reden hiervoor zou vooral bij de commerciële voordelen liggen die de recordkampioen Ferrari oplevert, waarbij zijn naam de wereldwijde aandacht enorm vergroot. "Ferrari zal met hem meegaan, wat er ook gebeurt", zo zou er in de publicatie te lezen zijn.
Ook interessant:
De Formule 1-coureurs en teams genieten momenteel volop van de zomerstop, zo ook Max Verstappen. De viervoudig wereldkampioen zit daarbij in een unieke positie voor de stoelendans in de koningsklasse van de autosport. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat, en nog veel meer, in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!