Lewis Hamilton kan tevreden terugkijken op de Grand Prix van Emilia-Romagna. Op het circuit van Imola ging Hamilton als vierde over de streep, waarmee hij zijn beste resultaat in een Grand Prix neerzette dit jaar. Het was ook de eerste keer dat hij voor teamgenoot Charles Leclerc eindigde in een race. Hoewel Hamilton zijn team ontzettend dankbaar is, vindt hij dat hij zelf ook een beetje de eer verdient.
"Ik dacht wel dat we zouden verbeteren dit weekend vanwege een aanpassing die ik had gedaan", zo wordt Hamilton door de BBC geciteerd. "En er komt nog meer! De set-up was erg goed, de auto voelde geweldig, en het team heeft het fantastisch gedaan met de strategie en de pitstops. Er lag veel druk op ons vanwege de worstelingen met de auto dit jaar, en al helemaal met onze kwalificatie. Ik kan met niet herinneren wat de laatste keer was dat ik een race had waarin ik zo op kon klimmen. Er was er vorig jaar vast een, maar dit voelde anders omdat ik in de rode auto zat. Dat ik eindelijk die connectie had, die klik met de auto, dat voelde heel prettig."
Het resultaat van Hamilton was extra opvallend aangezien hij en Leclerc allebei buiten de top tien startten. Met het oog op komend weekend, wanneer er in Monaco gereden wordt, hoopt Hamilton dan ook dat het op de zaterdag snel beter gaat. "We moeten nu nog het potentieel vrijspelen in de kwalificatie. Als we het beter hadden gedaan in de kwalificatie, dan zouden we mee kunnen doen voor een podium, wat we niet voor mogelijk hadden gehouden. Maar het blijft de vraag of we in één ronde de banden werkend kunnen krijgen. Als we dat voor volgende week voor elkaar kunnen krijgen, dan denk ik dat we er goed voor staan."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Hammertime
Top Lewis zo moet het lets hammertime 👊🏼👊🏼👊🏼👊🏼
NGU
Laten we hopen dat er nog meer aankomt, zou mooi zijn als Ferrari zich ook gaat mengen met de podium plekken. Dat gezegd, voor SC was het al ruim 45sec tussen Max, McLaren en de Ferrari. Bij finish was dit wederom zo'n 14sec. Dus dat is nog best wel wat om te overbruggen.
Schumacher
Eigenlijk best gek. Aan het begin van het seizoen dacht ik echt dat McLaren de snelste was, met kort daarachter Verstappen, Mercedes en Ferrari. Nu zijn we een paar races verder en is Ferrari nergens te bekennen en lijkt Mercedes ook ietwat afgehaakt.
BarryChello
@Hammertime : omdat Leclerc Albon van de baan duwt wordt ie met veel geluk 4e i.p.v. 6e. Lewis heeft zijn tijd gehad. Hij zal Bono nog wel regelmatig missen. Dus geen hammertime maar emmer slijm.
Hammertime
Ga slapen wat weet jij van F1 luister maar naar wickedgirl daar kun je veel van leren . Respect aan haar
Schumacher
@Hammertime Wat heeft Hamilton specifiek zo goed gedaan tijdens de race afgelopen zondag? Daarbij doel ik niet op het opklimmen van P12 naar P4, want dat kan allerlei redenen hebben. Ik bedoel wat hij specifiek goed gedaan heeft. Bijvoorbeeld qua inhalen, of qua race pace.
Vroem…
@FRL-25 en iets met een kapotte klok 😁
Sientje
10 ronden na de SC op 14,3 seconden gereden…Hammertime zit er niet meer in. Hoe zegt Bakema het altijd zo mooi…Jantje lacht en Jantje huilt.
Schumacher
Bakema is Frank Greve?
Frontrowlockout
@Schumacher (Luc) Bakema, Frank Greve, Ferrari2022, Deoranjecamping en nog een hele rits aan alter ego's.
SaskiaBroem
En toen werd je wakker!
Pascale
Ehhh..... ik kan je even niet volgen. Misschien juist omdat ik al hele nacht "plafonddienst" heb 🥴😆
Pascale
Sorry Hammertime. Ik heb niks tegen Lewis en als hij of wie dan ook racistische opmerkingen krijgt vind ik verschrikkelijk. Bovendien bedreigingen aan adres van welke coureur, team , zeg maar rustig iedere persoon op deze aarde, is een no ( tenzij personen zelf geweld naar anderen gebruikt hebben). Bovendien heeft Lewis bij mij al een streepje voor om Roscoe. Als iemand zoveel voor zijn hond doet, is hij in mijn ogen geen slecht mens. Hij is extravert, maar dat is iets wat hij helemaal fijn zelf moet weten. Maar het enige wat ik van Wicked geleerd heb, is dat ik te optimistisch ben te denken dat ik haar feedback kon geven. Dat bleek fout gedacht want ze vat alles op als kritiek en wil niet het gevoel hebben dat ze op school is, terwijl ze zichzelf als de strenge lerares voordoet die niet tegengesproken wenst te worden omdat naar haar mening ze altijd gelijk heeft. Dus, ik heb geleerd "geef eigenwijze personen geen kritiek ", want dan krijg je zelf de deksel op de neus. En ik heb van haar geleerd dat enkele maanden als puntje bij paaltje komt maar maximaal 2 dgn zijn ;-)
Dit bericht is aangepast op:
Schumacher
Eens! Helemaal eens!
Schumacher
Wat was die aanpassing dan precies. Dat laat hij achterwege. Z'n geheugen laat hem wel een beetje in de steek, want vorig seizoen is het meerdere keren voorgekomen dat hij matig gekwalificeerd had en hij in de race nog behoorlijk naar voren kwam. Simpelweg om het feit dat de auto sneller was dan de plek waar hij zich kwalificeerde. Hij startte vaak, net als afgelopen zondag, op de harde band, om vervolgens lang door de rijden, en op de mediums (of softs) zijn slag te slaan.
Karrenmaar
Deze man is niet meer relevant, net zoals zijn team. Williams is denk ik sneller nu.
SaskiaBroem
Klopt, zonder het akkefietje tussen Leclerc en Albon was hij gewoon zesde geworden achter Albon in zijn Williams.
Leo v/d broek
Leclerc moet zich eens laten horen, hij 10 keer beter als die hamelton. Waarom leclerc binnen halen na 11 rondes???? Waarom leclerc geen nieuwe banden en ham wel bij de laatste safecar........
Wilard Buijs
Tja, als je de banden allemaal gebruikt in de trainingen/kwalificatie ...
Schumacher
Je bent niet goed op de hoogte. Voor de race hadden Hamilton en Leclerc dezelfde sets nieuwe banden beschikbaar. Allebei twee hard, één medium en één zacht. Door zijn vroege stop, en de tweede stop onder de VSC, waar Hamilton z'n eerste stop maakte, had hij bij de SC-situatie geen nieuwe bruikbare banden meer. Hij kon alleen nog naar de zachte band, maar daarvoor moesten nog te veel ronden gereden worden.
Jan van Dijk
Toch een opvallend verschil tussen Max en Lewis wat ik hier even wil aanstippen, en ik heb dit eerder gezegd ook [schouderklopjes niet nodig 😁] Als je Max hoort praten over de auto, de aanpassingen die nodig zijn in zijn ogen, wat er aan scheelt, wat beter moet, dan is hij altijd heel duidelijk en legt hij het vrij precies uit, als je nu Lewis hoort praten heeft hij het over een 'çonnectie 'met de auto, een gevoel, en daar kun je als engineer niks mee, ik denk dat dat het grote zwakke punt is van Lewis.
Latino
" Als je Max hoort praten over de auto, de aanpassingen die nodig zijn in zijn ogen, wat er aan scheelt, wat beter moet, dan is hij altijd heel duidelijk en legt hij het vrij precies uit," En dan nog zegt Max - we (TEAM) hebben het samen gedaan en niet zoals Lewis "vindt hij dat hij zelf ook een beetje de eer verdient"!?? hahaha
Ko Van Raan
Psies dat, er zit geen I in team behalve bij Lewis.
SaskiaBroem
Er gaat inderdaad nog veel meer komen, vooral smoesjes waarom het steeds verder achteruit gaat. Monaco gaat een zevende plaats worden.
GaryGearbox7
Hij heeft een mooie uitslag omdat hij mazzelde met zo'n beetje iedere situatie op de baan. De VSC, de SC, de actie van LeClerc, allemaal in het voordeel van Hammie. En dan gaan roepen dat je dat zelf ontwikkeld hebt terwijl je nog nooit iets ontwikkeld hebt behalve een T-shirt? Dat worden weer tranen de komende races....
Peter Schaefer
Hamilton klampt zich vast aan deze uitslag, a.s. weekeind krijgt hij weer eens flink de deksel op de neus gedrukt hij moet gewoon stoppen met dat dom gezever en gewoon erkennen dat zijn kennis van de auto ontbreekt en zo was het bij Mercedes ook al, je kan hem totaal niet vergelijken met Max Verstappen die waardevolle input kan leveren omdat hij ook heel veel kennis beschikt MBT de auto ten opzicht van Hamilton die totaal geen technische input kan geven omdat hij er geen benul van heeft
Jan van Dijk
Er is een supercomputer die voor het seizoen de eindstand van dit seizoen heeft voorspeld, en die had 1 Norris 2 Max 3 Lewis Denk dat dat wel in de prullenbak kan 😊
jan de waal
Gaat t goed ligt t aan hem gaat t niet goed ligt t aan de auto/team Sir Narcissist.