Nadat er gisteren amper werd gereden in Barcelona waren de teams vandaag in ieder geval een stuk productiever. Helaas gold dat niet voor onze landgenoot Max Verstappen. In de ochtendsessie duurde het even voordat Verstappen op de baan verscheen en reed hij vooral korte runs. Zijn RB14 was tevens voorzien van allerlei apparatuur waardoor het er op leek dat het team vooral de luchtstromen wilde checken. Volgens Verstappen zelf was er niks bijzonders aan de hand en was het vooral wachten op betere omstandigheden. Die kwamen er in de loop van de dag toen het zonnetje begon te schijnen in Barcelona. De heren gingen er vervolgens eens goed voor zitten waarbij vooral Stoffel Vandoorne lange tijd bovenaan stond en ook de eerste coureur was die de magische grens van 100 ronden doorbrak.
Vandoorne kon zijn koppositie echter niet vasthouden toen Hamilton het gaspedaal intrapte. De Brit had 's ochtends nog toegekeken hoe Bottas de WO9 de sporen gaf maar nam zelf 's middags plaats. Hij liet direct zien dat het met de betrouwbaarheid en de snelheid van de WO9 wel goed zit. Niet alleen was Hamilton de snelste, ook was Mercedes over de hele dag goed voor meer dan 100 ronden. Opvallend is opnieuw ook de betrouwbaarheid van de Honda motor. Pierre Gasly demonstreerde dit door net als Vandoorne de 100 ronden te volbrengen. Sterker nog, hij reed uiteindelijk maar liefst 147 ronden. Dit kan helaas niet gezegd worden van Max Verstappen. Onze landgenoot bleef steken op slechts 35 ronden en zag zijn middagsessie vroegtijdig tot een einde komen nadat hij met zijn RB14 in de grindbak was beland. De grote vraag is vooral of Verstappen zelf de veroorzaker was of dat er iets kapot ging aan zijn auto. Verstappen tekende hiermee voor de tweede rode vlag situatie van de dag nadat aan het begin van de ochtend Ericsson met zijn Sauber was gespind.
Meest gelezen