Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Hoe Hulkenberg eigenhandig de Racing Point-bolide verbeterde

Nico Hulkenberg viel dit jaar al drie keer in bij Racing Point. Op Silverstone viel hij twee races in voor Sergio Perez en op de Nurburgring nam hij het stuur over van Lance Stroll. Gedurende zijn races in Groot-Brittannië bleek de Duitser niet alleen hulpzaam te zijn geweest op de baan, maar ook daarnaast.

Aan het begin van het jaar reed Hulkenberg twee Grands Prix-weekenden mee bij Racing Point in Groot-Brittannië. Weliswaar kon hij aan één race niet eens beginnen, toch liet hij zijn sporen achter bij het team. Ook toen hij in de maanden daarna weer van het strijdtoneel verdween, bleef zijn invloed wel achter: op de auto. De technisch Directeur van Racing Point, Andrew Green, laat tegenover onder andere RacingNews365 namelijk weten dat de feedback van Nico Hulkenberg het team enorm heeft geholpen. "De ophanging van de wagen, zowel aan de voor- als achterkant, is dankzij de inbreng van Nico onder handen genomen het team. Nico gaf ons tijdens de races op Silverstone feedback over hoe hij de wagen graag zou willen hebben en die informatie hebben we meegenomen om de wagen te veranderen. Natuurlijk konden we toen nog niet weten dat hij later in het seizoen wederom zou instappen." Afgelopen raceweekend verscheen de Duitser plots weer in de paddock, waarna hij beschikking kreeg over de mede door hem geüpgradede RP20. Doordat 'The Hulk' pas op zaterdag tijdens de kwalificatie kon instappen, kreeg hij weinig tijd om aan de nieuwe updates te wennen. Pas op de zondag kon de Duitser genieten van de verbeteringen aan de wagen die door hem tot stand waren gekomen. "Het was onmogelijk voor Nico om al tijdens de kwalificatie te wennen aan de wagen, want hij kon slechts vier ronden rijden dus dat was natuurlijk veel te weinig. De wagen is weer heel anders dan in Silverstone, waardoor het een onmogelijke missie was om zo snel aan de wagen te wennen. Op zondag zag je echter dat hij gedurende de race steeds meer één werd met de wagen." "Na afloop van de race hebben we dan ook weer veel gehad aan de feedback die hij ons gaf over de huidige bolide", aldus Green, die tot grote tevredenheid zag hoe Hulkenberg tijdens de Grand Prix van de Eifel drie punten binnen sleepte voor het Britse team. Racing Point is in een zware strijd verwikkeld om derde plaats in het constructeurskampioenschap en dus zijn alle punten van groot belang voor het team dat vanaf volgend jaar door het leven zal gaan als Aston Martin. In hoeverre staat Red Bull onder druk om Albon vanwege de Thaise steun te behouden als teamgenoot van Verstappen? Dit en nog veel meer in de nieuwste F1-podcast met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris