"Nadat al onze auto's WK-punten scoorden in Monaco, zijn we nu even weg uit Europa. Het Circuit Gilles Villeneuve in Canada bevat veel lange rechte stukken en langzame krappe bochten. Deze baan beloont veel vermogen, dus de prestaties van de krachtbron zijn erg belangrijk", aldus Toyoharu Tanabe in een vooruitblik op de komende Formule 1-race van Honda. De technisch directeur van Honda Racing F1 - die overigens met plezier terugdenkt aan zijn rol als race-engineer tijdens de Grand Prix van Canada in 1992, waarin Gerhard Berger won met McLaren-Honda - verwacht dan ook een serieuze uitdaging. De Japanse leverancier is immers verantwoordelijk voor de aandrijving van de Red Bull-auto's van Max Verstappen em Pierre Gasly, maar ook de Toro Rosso's van Daniil Kvyat en Alexander Albon. "Het heftige remmen voor de langzame bochten betekent dat de batterijen veel kunnen opladen. Al is het lastig om een goede motorafstelling te vinden die de elektrokracht het best verdeelt over dit circuit, gezien de vele snelle gedeeltes. Het is bemoedigend dat onze auto's het zo goed deden in Spanje en Monaco, dat zijn banen met verschillende karakteristieken. Montreal bevat echter heel andere eigenschappen", besluit Tanabe.
Meest gelezen