Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Honda beseft cruciale rol in Canada: "Motorafstelling lastig te vinden"

De Grand Prix van Canada vormt een nieuwe uitdaging voor Honda in het samenwerkingsverband met Red Bull. De technisch directeur van het Japanse automerk beschrijft hoe de lange rechte stukken van het circuit in Montreal vooral een beroep doen op de krachtbron.

"Nadat al onze auto's WK-punten scoorden in Monaco, zijn we nu even weg uit Europa. Het Circuit Gilles Villeneuve in Canada bevat veel lange rechte stukken en langzame krappe bochten. Deze baan beloont veel vermogen, dus de prestaties van de krachtbron zijn erg belangrijk", aldus Toyoharu Tanabe in een vooruitblik op de komende Formule 1-race van Honda. De technisch directeur van Honda Racing F1 - die overigens met plezier terugdenkt aan zijn rol als race-engineer tijdens de Grand Prix van Canada in 1992, waarin Gerhard Berger won met McLaren-Honda - verwacht dan ook een serieuze uitdaging. De Japanse leverancier is immers verantwoordelijk voor de aandrijving van de Red Bull-auto's van Max Verstappen em Pierre Gasly, maar ook de Toro Rosso's van Daniil Kvyat en Alexander Albon. "Het heftige remmen voor de langzame bochten betekent dat de batterijen veel kunnen opladen. Al is het lastig om een goede motorafstelling te vinden die de elektrokracht het best verdeelt over dit circuit, gezien de vele snelle gedeeltes. Het is bemoedigend dat onze auto's het zo goed deden in Spanje en Monaco, dat zijn banen met verschillende karakteristieken. Montreal bevat echter heel andere eigenschappen", besluit Tanabe.

Viaplay
x
Duidelijke taal Red Bull komt met statement na felle uitspraken Brown