Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Honda bevestigt: "Nog geen deal gesloten met Red Bull"

Het is nog niet zeker of Red Bull na 2021 het intellectuele eigendom van Honda over kan nemen en verder kan gaan met de krachtbronnen van Japanse makelij. Marko bezocht Japan, maar er is nog geen deal gesloten.

Honda verlaat na 2021 de Formule 1 als motorleverancier. Red Bull wil daarom graag het intellectuele eigendom omtrent de Japanse motoren overnemen van de motorleverancier, zodat er in eigen beheer verder kan worden gegaan met dezelfde motoren als nu. Red Bull-adviseur bezocht het hoofdkantoor van Honda in Japan afgelopen week, zodat hij daar in levende lijve kon onderhandelen met de motorleverancier, maar daar is nog geen deal uit gerold. Dat bevestigt nu ook Toyoharu Tanabe, de technische directeur van de Formule 1-tak van Honda. "De discussie tussen de twee partijen is nog steeds gaande", zo vertelt hij tegenover onder meer RacingNews365 . "Momenteel is er in ieder geval nog geen knoop doorgehakt. Ik heb echter de leiding over het technische gedeelte, dus ik weet de precieze details over de discussie ook niet." En zelfs als hij die zou weten, dan zou hij de kaken waarschijnlijk stijf op elkaar houden, geeft hij toe als deze website verder vraagt. "Ik ken de details van het nieuwe beoogde project niet, maar ik ga er ook van uit dat er weinig details bekend zullen worden gemaakt aan het publiek. Misschien wel wat stukjes informatie, maar momenteel valt er in ieder geval nog geen informatie te delen", aldus Tanabe-san. Op de achtergrond wordt er ook een andere discussie gevoerd, namelijk over de nieuwe generatie motoren in de Formule 1, die momenteel gepland staan ter invoering voor het jaar 2026. Gevraagd wat Honda graag zou willen zien in nieuwe motoren, hamert de technisch directeur op twee specifieke aspecten. "De discussie over de nieuwe motoren is pas net gestart. Alle betrokken partijen, de FIA, de teams en de motorleveranciers bespreken wat er het beste is voor de sport. Natuurlijk moeten de nieuwe motoren efficiënter zijn, maar momenteel is er nog geen duidelijke weg ingeslagen. Naast efficiënte zijn ook de lagere kosten erg belangrijk voor de motorleveranciers en de teams." Met medewerking van Dieter Rencken . De razendsnelle Verstappen had het geluk niet aan zijn zijde in Turkije, maar kan hij in Bahrein wel Mercedes verslaan? Alles over de GP van Bahrein in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.

Viaplay
x
RN365-podcast Hongerige Verstappen jaagt op primeur in onvoorspelbaar China