Honda keerde in 2015 als motorenpartner van McLaren terug in de Formule 1 en beleefde enkele ronduit dramatische seizoenen. De hybride-turbokrachtbronnen kwamen niet alleen vermogen te kort, maar bleken vooral hopeloos onbetrouwbaar. Nadat Honda McLaren in 2018 verruilde voor Toro Rosso en de expertise van IHI inhuurde bij de ontwikkeling van de turbocompressoren vertoonde de prestatiecurve van de Japanse fabrikant een sterk stijgende vorm. Met Red Bull en Max Verstappen veroverde Honda in 2019 drie zeges en twee polepositions. Bovendien mochten Daniil Kvyat (Hockenheim, 3e) en Pierre Gasly (Interlagos, 2e) namens Toro Rosso het podium beklimmen. Honda had een tweejarige overeenkomst met IHI, die dus niet is verlengd, zo meldt de Japanse website Formula-web.jp . Op de officiële website van Honda is IHI inmiddels van de lijst met partners verdwenen. Het is onduidelijk of de Japanners nu een andere technologiebedrijf in de arm nemen.
Meest gelezen