Voor Honda was het de afgelopen jaren een flinke zoektocht naar de perfecte formule voor de power unit. Het in 2015 geïntroduceerde 'size zero' concept zorgde bij McLaren voor grote problemen. In de jaren daarna zocht Honda naar een beter concept en een succesvolle formule.
Deze formule lijkt nu gevonden te zijn, waarbij er in 2018 serieuze stappen werden gemaakt. Zowel qua performance als qua betrouwbaarheid, wat Honda moed geeft voor de komende twee seizoenen. Toyoharu Tanabe van de Japanse motorleverancier laat dan ook weten dat het concept niet veranderd wordt tot en met 2020. "We moeten onze betrouwbaarheid en performance verder verbeteren, zoals we dat ook afgelopen winter hebben gedaan. Ons huidige concept heeft genoeg potentie om zowel de prestaties als de betrouwbaarheid te verbeteren voor zowel 2019 als 2020." Ook op technisch vlak wordt er progressie geboekt in de fabriek in Japan, waar de motoren uitgebreid getest worden op de dyno, alvorens ze toegepast worden op het circuit. "De performance die we meten op de dyno komt overeen met hetgeen we op de baan terugzien", aldus Tanabe.
Meest gelezen