De vorige twee Grands Prix kon Honda nauwelijks opboksen tegen de krachtbronnen van haar concurrenten. Door motorwissels moesten in België Alexander Albon en Daniil Kvyat achteraan de grid starten, waarna Max Verstappen en Pierre Gasly in Monza volgden. Mede daardoor scoorden de Honda-aangedreven F1-bolides tijdens de laatste twee Europese races minder punten dan gehoopt. Aangezien motorvermogen geen doorslaggevende rol speelt op het stratencircuit in het Aziatische land, kunnen de rollen in Singapore zomaar omgedraaid zijn. Dat weet ook Honda, dat zich in Singapore op twee focuspunten gaat richten: "Het Marina Bay Street Circuit is een technisch circuit met veel langzame bochten." "Daarom is de driveability van de motor het aankomende raceweekend van groot belang. Het is belangrijk dat de bolides zo snel mogelijk uit de langzame bochten komen, om op die manier op de rechte stukken zo snel mogelijk onze topsnelheid te behalen", zo vertelt Toyoharu Tanabe, technisch directeur van Honda's Formule 1-tak, in zijn vooruitblik op de Singaporese GP. "Daarnaast is het dit raceweekend extra belangrijk om tijdens de kwalificatie goed voor de dag te komen. Aangezien we ons op een stratencircuit zullen bevinden, wordt inhalen namelijk lastig. Het is van groot belang dat onze coureurs aan het begin van de race al zo ver mogelijk van voren staan, dus de kwalificatie is een van onze hoogste prioriteiten", aldus Tanabe-san. Om dit te realiseren is het van groot belang dat de Honda-motor ook in de kwalificatiemodus probleemloos functioneert, iets dat tijdens de kwalificaties voor de Belgische en Italiaanse Grands Prix voor Verstappen niet het geval was. Luister nu de Formule 1-podcast van RacingNews365. Tim Coronel, Jeroen van Inkel en Joe van Burik blikken vooruit op de Grand Prix van Singapore.
Meest gelezen