Zowel Max Verstappen als Alexander Albon vielen met motorproblemen uit tijdens de Oostenrijkse Grand Prix. Beide uitvalbeurten werden volgens motorleverancier Honda veroorzaakt door andere problemen, wel beiden elektronisch van aard. Van de power unit van Verstappen zijn diverse onderdelen opgestuurd naar Japan ter controle. "De problemen met de power units van Red Bull waren elektronisch van aard, maar werden veroorzaak door verschillende problemen. We hebben beide problemen geanalyseerd in samenspraak met het team en maatregelen genomen voor dit weekend", legt Toyoharu Tanabe van Honda uit. "Onze power units hebben geen schade opgelopen door de problemen, wat betekent dat Max en Alex dezelfde power units kunnen gebruiken als in de eerste race. Dit weekend is ons doel om met alle vier de auto's (Red Bull en AlphaTauri, red.) te finishen en klinkende resultaten te behalen."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









