"Toro Rosso zal volgend jaar met dezelfde achtervleugel rijden als Red Bull en dat is voor ons een groot voordeel", aldus technisch directeur Toyoharu Tanabe in gesprek met Autosport . "We hoeven nu niet met twee teams in gesprek te gaan plus er worden ook geen verschillende dingen aan ons gevraagd."
Volgens Tanabe hoeft de motorfabrikant maar een geringe aanpassing te doen om ervoor te zorgen dat de krachtbron bij beide teams optimaal presteert. Daarnaast ziet de Japanner het als een groot voordeel dat Red Bull en Toro Rosso samenwerken omdat Honda daardoor over meer gegevens kan beschikken. "Theoretisch gezien beschikken we straks over dubbele data. Niet alleen wat betreft hetgeen er op het circuit gebeurt, maar ook op het gebied van ontwikkeling. Met Red Bull hebben we een ander team die op een andere manier de auto ontwikkelt en op eigen wijze werkt. Hierdoor krijgen we zelf ook meer informatie en dat is voor ons een groot voordeel." Honda is zich ervan bewust dat haar nieuwe klant hoge eisen stelt en dat vanaf de Grand Prix van Australië de motorfabrikant haar zaken op orde moet hebben. Om dit te bereiken, heeft Honda inmiddels meer personeel aangenomen. "In feite hebben we twee keer zoveel mensen nodig als in 2018, zowel in de fabriek als op de circuits moet er mankracht bij komen. We hebben bijvoorbeeld een extra team van monteurs nodig voor de motoren. Misschien dat we het werk over de beide teams kunnen verdelen, maar verdubbeling van het werk betekent ook dat we specialisme verliezen. Daarom is het wel zo verstandig om meer mensen aan te nemen."
Meest gelezen