Toyoharu Tanabe, technisch directeur van Honda, legt uit wat deze uitdagingen zijn: "Energiemanagement is cruciaal hier, want Spa-Francorchamps is het langste circuit van de Formule 1-kalender, wat een grote uitdaging oplevert op een beslissend moment in het seizoen." "Spa is technisch gezien voor de power unit een uitdagend circuit, met de zeer lange run vanuit La Source tot en met Les Combes, met daartussen in Eau Rouge. We introduceren de spec 4-motor van onze power unit, die een verbeterde betrouwbaarheid en meer performance moet bieden, waarmee we nog betere resultaten willen scoren in de rest van dit seizoen." Een van de knelpunten voor de power units vormt de explosieve stijging in Eau Rouge van meer dan zestien procent, waardoor de druk in de motor verandert. De rijders behalen snelheden tot ongeveer 300 kilometer per uur, als ze de heuvel opvliegen. Op Spa-Francorchamps zien we dan ook meer technische problemen dan op andere banen Tanabe hoopt dat de spec 4-motor Red Bull en Toro Rosso weer iets extra's biedt in hun jacht op respectievelijk zeges en WK-punten. "Onze performance verbeterde in de wedstrijden voor de zomerstop, waarin onze beide teams competitief waren. We proberen dat momentum te behouden in de komende races en zelfs te verbeteren."
Meest gelezen