Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Honda vol verbazing over motorproblemen Mercedes en Ferrari

Tijdens de Grand Prix van België sneuvelden er verschillende Formule 1-motoren. Na afloop van het weekend was Honda verbaasd over de problemen die de concurrentie op het Circuit van Spa-Francorchamps kende.

Honda kende tijdens de Grand Prix van België geen vlekkeloos weekend. Zowel tijdens de trainingen als de kwalificatie klaagde Max Verstappen over problemen met zijn motor. De concurrentie van Honda maakte het in België echter nog wat bonter. Zowel Racing Point-coureur Sergio Perez als Williams-coureur Robert Kubica zagen hun verse Mercedes-motor namelijk de geest geven en de gloednieuwe Ferrari-motor van Antonio Giovinazzi volgde tijdens de kwalificatie dat voorbeeld. Tot slot kwam ook de Renault-motoren niet ongeschonden uit de strijd, aangezien het McLaren-duo Carlos Sainz en Lando Norris de strijd in België beide met motorgerelateerde problemen moesten staken. Honda was dus de enige motorleverancier die het GP-weekend zonder ook maar één kapotte motor afsloot. De problemen van de concurrentie hebben Honda verbaasd, zo vertelt technisch directeur Toyoharu Tanabe in gesprek met het Duitse Motorsport-Total . " De afgelopen seizoenen heeft de concurrentie getoond betrouwbare motoren te hebben. We mogen volgens de regels namelijk maar drie krachtbronnen per seizoen gebruiken, wat inhoudt dat elke motor meer dan 5000 kilometer af moet leggen. De concurrentie heeft ook allemaal twee of drie teams aan wie ze motoren leveren, dus ze weten als geen ander hoe ze de kwaliteit van hun motoren moeten garanderen." "Het is opvallend te noemen dat enkele nieuwe motoren in België al zo snel de geest gaven, want deze zullen in de fabriek uitvoerig zijn getest. Aan de andere kant laat Ferrari vaak haar klantenteams de nieuwste motoren eerst proberen, voordat ze deze zelf gebruiken. Dat is ook een manier om gebruik te maken van je klantenteams", zo concludeert de Japanner.

Viaplay
x