Het seizoen 2019 was het eerste jaar sinds 2008 waarin Honda twee teams van motoren voorzag, te weten Red Bull en Toro Rosso. Die uitbreiding van het klantenbestand bracht een grote logistieke uitdaging teweeg, maar Honda heeft die uitdaging goed het hoofd geboden. In 2020 moet alles echter nog beter en soepeler verlopen als Honda samen met Red Bull een gooi wil doen naar de wereldtitel. Om te achterhalen waar de mogelijke knelpunten zitten, ging Honda te raden bij de mannen en vrouwen op de werkvloer. "Ik heb de monteurs en engineers gevraagd wat we volgend jaar anders/beter kunnen doen. Zijn ze bijvoorbeeld op problemen gestuit nu we twee teams van motoren voorzagen? Aan de hand van hun antwoorden kunnen we een lijstje opstellen, in gesprek gaan met de afdeling Research and Development, om zodoende een plan op te stellen voor volgend jaar", zo wordt Honda's technisch directeur Toyoharu Tanabe geciteerd door Autosport.com. Dat Tanabe zijn werknemers om raad vraagt, betekent echter niet dat hij denkt dat 2019 niet naar wens in verlopen, in tegendeel: "Ik denk dat alles redelijk goed is gegaan bij beide teams", aldus Tanabe, die benadrukt dat Red Bull en Toro Rosso dezelfde support ontvingen en in de toekomst zullen blijven ontvangen. "De beide teams krijgen evenveel motoren van dezelfde specificatie tot hun beschikking en hetzelfde geld voor bijvoorbeeld het personeel. Met het oog op 2019 deelden we ons bestaande werknemersbestand in tweeën, om beide crews vervolgens aan te vullen tot dezelfde sterkte. Die filosofie houden we vast voor volgend jaar en alle jaren die daarop volgen."
Meest gelezen