In 2022 stopt Honda officieel met de Formule 1-activiteiten. Het Japanse concern zal niet langer motoren leveren aan Red Bull en aan AlphaTauri en dus moet men op zoek naar een oplossing. De voorkeur van Red Bull ligt bij het overnemen van de Honda-motoren van 2021, om die, geholpen door het bevriezen van het motorreglement, in 2022 in te blijven zeten. De motoren zullen dan een andere naam dragen en in eigen huis worden geassembleerd en onderhouden. De directeur van Honda's Brand Communication Division, Koji Watanabe, zegt in gesprek met het Japanse AutosportWeb open te staan voor gesprekken daarover: "Ik heb echter nog niks gehoord van Helmut Marko. Als ze het ons voorleggen zullen we dat zeker overwegen, maar zolang ons die vraag niet gesteld wordt, valt er niets te overwegen." Red Bull heeft nog ruim de tijd om een oplossing te zoeken en te vinden, wat mede te danken is aan Honda: "Eind september maakten we wereldkundig dat we zouden stoppen. Helmut Marko vroeg ons in dat geval op tijd aan te kondigen dat we zouden stoppen, zodat zij de tijd hadden om een nieuwe motor te zoeken." Mocht het Honda-scenario niet zo uitpakken als Red Bull hoopt, dan is het ook niet geheel ondenkbaar dat Red Bull de sport verlaat, zo vertelden we eerder vandaag (vrijdag). Dat zou met twee van de tien teams die uit de sport zouden stappen een fikse aderlating zijn voor de Formule 1. Welke gevolgen heeft het drama van Albon voor zijn Red Bull-toekomst? Dit en meer bespreken F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen