"We willen aan het begin van het seizoen op zijn minst de derde motor op de Formule 1-grid zijn. Ferrari en Mercedes willen we later in het seizoen proberen bij te halen", zo verklapt Honda's motorsportbaas Masashi Yamamoto in gesprek met Motorsport .
Honda vertrouwt erop dat het gedurende de winter grote stappen heeft weten te maken ten opzichte van de concurrentie. Een strikte deadline wil Honda niet noemen, maar het is van plan het gat naar Mercedes en Ferrari sneller te dichten dan voorheen. "Die fabrikanten hebben tot nu toe de reglementen en met name de grijze gebieden daarvan beter weten te interpreteren dan wij, waardoor ze nog altijd op ons voor lopen. Na jaren van ontwikkelen en proberen hebben we nu ook een duidelijk beeld van de kant die we met de ontwikkeling van de motor op willen gaan. Dat hebben we nu veel scherper voor ogen dan in recente jaren, waardoor we veel sneller en effectiever kunnen doorontwikkelen." Red Bull Racing gaf eerder deze maand te kennen dat het niet verwacht 2019 zonder gridstraffen vanwege motorwissels te kunnen doorlopen. Hoewel Honda ook zeker de betrouwbaarheid van de Honda-motor niet uit het oog wil verliezen, rekenen de Japanners eveneens op de nodige problemen in 2019.
Meest gelezen