vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Honda zet nieuwe motor definitief in tijdens GP van Japan

Met de hagelnieuwe Spec-C motor onder de arm is Honda afgereisd naar haar thuisrace, de Grand Prix van Japan. Na het Russische treffen bestond er even onduidelijkheid over de inzet van de nieuwe krachtbron, maar Toro Rosso heeft daags voor het raceweekend in Suzuka te horen gekregen dat het nieuwe blok kan worden gebruikt.

Pierre Gasly en Brendon Hartley reden op de vrijdag in Rusland al rond met de nieuwe motor en zodoende zullen beide Toro Rosso-rijders geen gridstraffen oplopen, als ze deze motor wederom monteren voor het weekend in Japan.

Waartoe de krachtbron precies in staat is, weet Toro Rosso noch Honda. "We moeten nog iets meer meters maken om alle oneffenheden eruit te krijgen, maar qua prestaties zullen we in ieder geval een stuk harder gaan", lacht Gasly op de donderdag in Suzuka. "In Sotsji zag ons tempo er, over één rondje, heel behoorlijk uit en al op de vrijdag merkten we dat er een stap was gezet", refereert de Fransman aan motorleverancier Honda.

Honda rijdt op Suzuka een thuisrace: de baan is eigendom van het Japanse merk. In het verleden was de motorbouwer erg succesvol op het door de Nederlander John Hugenholtz ontworpen circuit: in 1988 en 1991 werd er dankzij respectievelijk McLaren-rijders Ayrton Senna en Gerhard Berger gewonnen.

In de afgelopen seizoenen had Honda het als motorleverancier van McLaren bijzonder lastig op Suzuka. In elk van de drie edities waaraan de combinatie sinds 2015 deelnam, werden beide rijders op een rondje gereden. Vorig jaar kwam Fernando Alonso tot P11, de beste prestatie van een door Honda aangedreven wagen in de Japanse GP tijdens het V6-turbohybridetijdperk.

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer