Max Verstappen eindigde op de tweede plaats in Singapore, maar tijdens de race viel wel zijn feedback over de auto op. De Nederlander klaagde over het gedrag van de RB21 - met name het schakelen - en moest verdedigen ten opzichte van Lando Norris. En ook na afloop zei Verstappen dat hij best wel grote problemen in de auto had.
Toch onderscheidt Verstappen zich ten opzichte van anderen met zijn directe manier van feedback geven. De viervoudig wereldkampioen zegt altijd waar het op staat, iets wat hoofdengineer Paul Monaghan verwelkomt. De Brit looft Verstappen in de podcast The Inside Track.
"Hij weet altijd wel om problemen heen te rijden die wij hem onbedoeld misschien hebben bezorgd", vertelt Monaghan. "Hij is daar vrij uitgesproken over, wat prima is, want dat is eigenlijk zijn manier om ons te laten weten dat hij ergens mee worstelt. En dan is het aan ons om dat te onderzoeken en op te lossen voor de volgende race, zodat we sneller kunnen zijn. Als we dat probleem dan niet opnieuw tegenkomen, is het volledig terecht."
Monaghan ziet de progressie bij Red Bull. "We hebben al onze moeilijkheden overleefd. Uiteindelijk wisten we de aanval van Lando af te slaan. Maar tegelijk was George Russell al te ver weg, en verloren we wat tijd toen we beide voorbanden blokkeerden in bocht 14. Maar goed, zoals gezegd: we finishten als tweede. En hoewel het misschien lijkt alsof we er een zege hebben laten glippen, moeten we juist moed putten uit het feit dat we op een circuit met veel downforce en hobbels competitief waren."
Ook interessant:
Max Verstappen eindigde op de tweede plaats tijdens de Grand Prix van Singapore. Tim Coronel, Rudy van Buren en Joris Mosterdijk zagen dat een cruciale Red Bull-vraag met volmondig ja werd beantwoord, zo bespreken zij in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!