Gaat er dit weekend een protest komen tegen de achtervleugel van Red Bull? Mercedes heeft er al meerdere keren naar gehint, maar tot dusverre zijn het veel woorden, maar weinig daden. De laatste woorden van teambaas Toto Wolff over het onderwerp sprak hij vrijdagmiddag, toen hij Red Bull als het ware een laatste waarschuwing gaf. "We kijken nu naar de data van de vleugels, of alles in orde is. We gaan nu met de stickers zien in welke mate de vleugels bewegen. Als we zien dat er achtervleugels zijn die te flexibel zijn gaan we zeker actie ondernemen, maar het is nu nog allemaal te vroeg daarvoor", zo riep de Oostenrijker. Als Christian Horner in gesprek met Sky Sports wordt geconfronteerd met de woorden van zijn concurrent, wijst hij niet voor het eerst naar de voorvleugel van Mercedes. "Als ik Toto was, met zo'n voorvleugel op m'n auto, dan zou ik mijn mond houden." Horner bekijkt nog eens de beelden van de voorvleugel van Mercedes en lacht. "Ik hoef hier volgens mij niet veel over te zeggen. Je kan zien dat het sponsorlogo op de voorvleugel van Mercedes verdwijnt op het moment dat er wordt geremd (omdat de voorvleugel volgens de Brit te flexibel is, red.). Misschien is dat het doel! Om de sponsor meer schermtijd te geven", grapt hij. Tot slot benadrukt hij nogmaals dat achtervleugels altijd flexibel zullen blijven op een manier. "Alle wagens zijn tot een zekere hoogte flexibel. De krachten die op de vleugels werken, zorgen ervoor dat het onmogelijk is om een compleet rigide structuur te hebben."
Meest gelezen