Red Bull-Renault was als combinatie goed voor acht wereldtitels (bij de rijders en constructeurs) in de Formule 1, maar na de intrede van de V6-turbomotoren in 2014 verzuurde de relatie in rap tempo. Menigmaal stelde de renstal publiekelijk dat de Franse leverancier een slecht product leverde. Horner voelt die pijn nog steeds.
"Het komt erop neer dat we voor een ticket in de eerste klas betaalden, maar in plaats daarvan economy zaten", aldus Horner tegenover Reuters. "Dat heeft ons ongelofelijk veel frustratie opgeleverd." De teambaas is een stuk beter te spreken over de samenwerking met Honda tot dusver, waarmee Red Bull vanaf dit seizoen deelneemt aan de Formule 1: "De benadering met Honda is heel gemoedelijk en open. Er wordt oprecht gecommuniceerd over de sterke punten en zwaktes." Horner omschrijft de samenwerking met Honda dan ook als een 'echte technische partnerschap'. "We nemen allebei onze verantwoordelijkheid. Omdat dat van beide kanten gebeurd, werkt dit beter dan het scenario waarin een klant wat afneemt van een leverancier."
Meest gelezen