Christian Horner legt uit dat gewichtsbesparing prioriteit blijft bij de RB18 van Red Bull. De renstal van Max Verstappen en Sergio Perez is constant op zoek naar tijdswinst om te blijven kunnen wedijveren met Ferrari. De twee topteams hebben tot nu toe alle overwinningen van het Formule 1-seizoen gepakt: twee voor Charles Leclerc en drie voor Verstappen. De ontwikkelingsoorlog is in volle gang. Red Bull kwam tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna met een update, die vooral gericht was op gewichtsbesparing. Hiermee ging het momentum naar de Oostenrijkse renstal, waardoor de achterstand op WK-leider Leclerc nog 'slechts' negentien punten bedraagt. Ferrari krijgt ondertussen in Barcelona een update, maar ook Red Bull is alweer bezig met de volgende stappen.
Gewichtsbesparing en beter bandenmanagement voor Red Bull
Volgens Paolo Filisetti, technischt F1-analist voor RacingNews365 , krijgt de Red Bull voor de GP van Spanje een upgrade waardoor de bolide maar liefst zeven kilogram lichter wordt. Daarnaast worden er een aantal aerodynamische onderdelen aangepast. Ondanks het strikte budgetplafond hint Christian Horner op meerdere upgrades. "Je zag in Imola hoe snel het kan veranderen", zei de Red Bull-teambaas bij Sky Sports . "Ik denk dat er een aantal interessante races aankomen. De auto werkt goed en we hebben hopelijk nog wat extra ontwikkelingen wat later in de zomer. Deze (updates) zullen ook helpen, we moeten nog steeds gewicht besparen." "We moeten verbeteren in de langzame bochten. Ook moeten er nog een aantal kilo's van de auto af. De bandenslijtage is ook het resultaat van het (over)gewicht. Het zijn allemaal kleine tijdswinsten waar je op jaagt."
Horner: 'Het kan alle kanten opgaan met het ontwikkelen'
Horner werd gevraagd naar het snelheidsvoordeel op de lange rechte stukken. De Britse teambaas legt uit dat Ferrari juist op andere plaatsen sneller is. "We zijn dit seizoen ingegaan met dit idee (snelheid op de rechte stukken, red.) in onze gedachten en ik denk dat Ferrari haar bolide heeft ontworpen voor andere delen." "Ik denk dat dat per circuit gaat veranderen. In Monaco, bijvoorbeeld, zullen zij misschien weer een significant voordeel hebben. We moeten er voor zorgen dat we van alle markten thuis zijn voor de diverse circuits."
Meest gelezen