Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Horner krijgt zijn gelijk: "Ik geloof niets van uitspraken Wolff"

De updates van Mercedes die niet meer zouden komen, komen toch. De woorden van Toto Wolff werden door de technisch directeur James Allison naar het rijk der fabelen verwezen. Christian Horner had het al zien aankomen.

Terwijl Mercedes-teambaas Toto Wolff meerdere keren liet doorschemeren dat zijn coureurs geen updates meer hoefden te verwachten voor de Mercedes W12, ontwikkelt Red Bull gestaag door in de strijd om de Formule 1-wereldtitels in 2021. In beide kampioenschappen gaan ze aan de leiding en het gat naar Mercedes lijkt de afgelopen weken groter te zijn geworden. Als teambaas Christian Horner in gesprek met RacingNews365 en andere media wordt gevraagd naar de uitspraken van zijn Mercedes-concurrent, zegt de Brit er weinig van te geloven. "Wat Mercedes doet moeten zij allemaal weten. Wij focussen ons op onszelf en we weten dat Toto graag de aandacht afleidt." "Ik geloof er niets van dat ze de rest van het seizoen af zullen werken zonder dat er ook maar een enkel onderdeel op hun auto nieuw wordt geïntroduceerd. Maar zoals ik al zei: we kunnen ons alleen maar op onszelf focussen. Het is een kwestie van de ontwikkeling voor 2021 en 2022 balanceren, maar als dat betekent dat we iets harder aan de bak moeten, dan zijn we daar klaar voor." De Brit kreeg daags na zijn uitspraken gelijk. Dinsdag maakte technisch directeur James Allison van Mercedes bekend dat er wel degelijk nog van alles in de pijplijn zit voor de W12 van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Zowel op aerodynamisch als op motorisch vlak. Als Horner vervolgens wordt gevraagd hoe het toch komt dat Red Bull altijd zo goed is in het doorontwikkelen van de auto, legt hij uit dat het dit jaar wel meevalt. Het komt volgens hem vooral doordat er maar weinig verbetering meer te vinden is en het vooral draait om het optimaliseren van de wagen. "Voor het eerst in een lange tijd begonnen we het seizoen met een competitieve auto. Het is ons gelukt om de auto te optimaliseren en te finetunen." "Maar de ontwikkelingscurve is zeer vlak, de vooruitgang die je dit jaar kan boeken is minimaal, terwijl de ontwikkeling voor de auto van 2022 met grote stappen gaat. Die balans moet je perfectioneren, de balans tussen die minimale verbeteringen dit jaar en de grote stappen voor volgend jaar. In het verleden is het echter niet anders geweest", zo sluit hij af.

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"