Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Christian Horner

Horner lacht om Verstappen en Norris: "De race van de langzaamste!"

Max Verstappen kon niet veel sneller meer. En Lando Norris wilde eigenlijk niet sneller. Het zorgde voor een bijzonder tafereel in de slotfase van de GP van Monaco.

Verstappen Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Was de GP van Monaco de race van de langzaamste? Max Verstappen reed in de slotfase van de race in het vorstendom op P1, maar moest nog naar binnen voor zijn verplichte tweede pitstop. Het was ook geen overbodige luxe om zijn banden te wisselen, want ze waren nagenoeg helemaal versleten. De Nederlandse Red Bull-coureur kon zodoende in die slotrondes niet het maximale uit de banden halen. 

Verstappen reed dan wel aan de leiding, maar klokte minder snelle rondes. Lando Norris, die achter Verstappen op P2 reed, wachtte geduldig tot de wereldkampioen de pits in dook om de zege in Monaco op te eisen. Norris reed op versere banden, maar probeerde niet om dicht bij Verstappen te komen. Dit tot hilariteit van Red Bull-teambaas Christian Horner. 

"Op het einde leek het echt wel alsof Lando niet in de buurt van Max wilde komen", lacht Horner tegenover onder meer RacingNews365. "Het was bijna een race om de langzaamste te zijn. Lewis Hamilton lag meer dan 50 seconden achter Max. Max reed op een set banden die al ver hun beste moment hadden gehad. Lando wilde niet binnen twee seconden van hem komen. En hoever de banden van Max ook heen waren... Lando bleef achter hem. Dat gaf Charles Leclerc natuurlijk nog een kans."

Ook interessant:

Max Verstappen moest het met de vierde plaats doen tijdens de Grand Prix van Monaco. De strekking van zijn reactie? Afvinken en door naar Spanje, waar de regels rond flexibele voorvleugels worden aangepast. Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en meer in een gloednieuwe podcast van RacingNews365!

Praat mee!

x
Red Bull Newey doet openbaring over Red Bull-vertrek