Volgend seizoen verandert er het nodig in de Formule 1. De aerodynamica aan de voorkant van de auto gaat op de schop, waarbij de voorvleugel de grootste verandering ondergaat. Minder lagen, minder flap-ups en tierlantijntjes. Voor de ontwerpers een uitdaging om de nieuwe regels goed te interpreteren, want de voorkant van de auto is zeer belangrijk.
Bij Red Bull richt het ontwerpteam zich grotendeels op het nieuwe seizoen. "Volgend jaar hebben we te maken met nieuwe regels, waarbij de veranderingen aan de voorvleugel een significante invloed hebben op het gedrag van de auto", blikt teambaas Horner vooruit. "Dit seizoen verkeren we in een niemandsland in het WK en een groot deel van onze capaciteit stoppen we nu al in de auto voor 2019." Een jaar waarin Red Bull wisselt van motorleverancier. Na ruim tien jaar neemt het afscheid van Renault en de verwachtingen omtrent Honda zijn hooggespannen. "We kijken erg uit naar de samenwerking met Honda. Ze maken progressie en zetten goede stappen. Voor ons is dat zeer bemoedigend. We kijken daarbij niet naar onze huidige positie, maar naar de absolute top. Honda heeft dezelfde doelstelling."
Meest gelezen