Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
05 d 01:01:52
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Horner verdedigt Red Bull-tactiek: "Anders was Perez een 'dode vlieg' geweest"

Red Bull-teambaas Christian Horner legt uit waarom ze Sergio Perez in Abu Dhabi op een tweestopper hebben gezet, terwijl concurrent Charles Leclerc de strijd tussen de twee won door slechts een pitstop te maken.

De strijd om de tweede plaats in het Formule 1-kampioenschap is in Abu Dhabi gewonnen door Charles Leclerc. De Ferrari-coureur won van Sergio Perez met een éénstopper, terwijl Red Bull er voor koos om Perez twee pitstops te laten maken. Het bleek nét niet genoeg te zijn om Leclerc aan te vallen. Perez moest genoegen nemen met de derde plaats en finishte slechts 1.3 seconde achter Leclerc. Hoewel de strategie niet uitpakte zoals gehoopt, verdedigt teambaas Christian Horner de keuze voor een tweestopper. "Je hoorde hem op de boordradio al zeggen dat de voorbanden eraan gingen. Ondertussen zagen we dat Ferrari voor de undercut ging", legt hij uit tegenover de media, waaronder RacingNews365 . "De strategische positie van Checo was op dat moment het probleem. Een éénstopper zou een hele, hele lange worden. Leclerc kon op dat moment een voordeel pakken van zes of zeven ronden (langer doorrijden, red.). Het was voor ons de keuze: of hij zou een dying fly zijn geweest aan het einde van zijn stint, of we moesten de aanval inzetten." Voor Horner was de keuze logisch. "We hebben gekozen voor de aanval. Als we nog een extra ronde hadden, dan zat hij er bovenop", aldus Perez' teambaas, die niet wilde gokken op bandenslijtage. "In plaats van te lijden richting het einde van de stint en een sitting duck te zijn, wilden we een aanvallende strategie." "Als hij lang Lewis Hamilton was gekomen... Het is altijd 'als' of 'misschien', maar er zaten ook nog wat achterblijvers tussen. Het hielp allemaal niet mee, maar we zaten er echt dicht op."

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"