In de ogen van Red Bull-teambaas Christian Horner kan het aankomende Formule 1-seizoen wel eens een groot genot worden voor de fans. Na een lange periode van dominantie door Mercedes lijkt het seizoen van 2020 mogelijk het jaar worden waarin de hegemonie van de Duitse renstal doorbroken kan worden. Dat Ferrari en Red Bull dermate grote stappen in de richting van Mercedes hebben gezet, dat ziet ook Horner. "Het lijkt wel alsof het veld alsmaar dichter bij elkaar in de buurt komt. Het is best ironisch dat in 2020, het laatste jaar onder de huidige reglementen, mogelijk het spannendste gevecht om de titel tussen de drie top teams zal plaatsvinden. In 2021 zullen de verschillen weer groter worden." Horner benadrukt dat Red Bull profiteert van het feit dat volgend jaar hetzelfde reglement nog gehanteerd wordt. Het team kan dit jaar, zijn eerste seizoen met nieuwe motorleverancier Honda, al vrij goed meekomen met Mercedes en dat geeft goede hoop voor de toekomst. "Alles wat we dit jaar hebben geleerd, dat kunnen we volgend jaar implementeren op de RB16." Aangezien Red Bull en Honda in dit overgangsjaar al vrij sterk aan hun samenwerking zijn begonnen, lijken er voor de komende jaren kansen te liggen voor de renstal waarvoor Max Verstappen uitkomt, zo is Horner van mening. "Ondanks dat dit een overgangsjaar is voor beide partijen, moet ik Honda mijn complimenten geven voor de goede prestaties en ontwikkelingen. In de loop van het jaar hebben we flinke stappen kunnen zetten, ik denk dat we op de juiste weg zitten. Voor nu is het noodzakelijk dit momentum door te zetten naar volgend seizoen, zodat we er in 2020 ook profijt van hebben." Horner is daarbij in de veronderstelling dat Verstappen eenzelfde blik heeft op de huidige situatie van Red Bull. "Verstappen voelt de vooruitgang die we hebben geboekt, zowel op motorisch vlak als op het gebied van de auto zelf. Het momentum dat we hebben, geeft hoop voor de toekomst." Beluister hieronder de nieuwste aflevering van de Formule 1-podcast van RacingNews365. Hierin wordt onder andere de mysterieuze zaak van Ferrari's motor besproken door Jeroen van Inkel, Tim Coronel en Ruud Dimmers.
Meest gelezen