"Mercedes domineerde vandaag", zo moet ook Christian Horner concluderen. Dat gezegd hebbende geeft hij aan ook niet geheel ontevreden te zijn met het optreden van zijn eigen renstal, Red Bull: "Ook voor ons was de start positief met Max Verstappen op de derde en Alexander Albon op de vijfde plaats." Morgen is er volgens de teambaas nog van alles mogelijk, zeker door de gok die Red Bull heeft genomen: "De gok voor medium banden in Q2 maakt dat Max de enige in de top tien is die op de medium banden start, en dat geeft ons veel strategische opties voor de race. Bovendien lopen de temperaturen nog wat verder op, iets wat ons vorig jaar hielp, dus dat geeft ons het vertrouwen dat we met Mercedes kunnen vechten." "Het hele team kan niet wachten om weer te gaan racen en dat dat op ons eigen circuit gebeurt, is des te mooier. Laten we eens afwachten wat de dag van morgen brengt, maar het lijkt erop dat het een geweldige race kan gaan worden."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









