Nico Hulkenberg had al een lange Formule 1-carrière achter de rug voordat hij weer terugkwam in de koningsklasse begin dit seizoen. Hulkenberg kreeg voor het seizoen van 2023 weer een stoeltje aangeboden bij het Amerikaanse team Haas, nadat hij in 2022 twee keer inviel bij Aston Martin in de plaats van Sebastian Vettel. Dit seizoen staat Nico bekend als 'Mister Saturday', aangezien hij vaak de Haas naar het laatste gedeelte van de kwalificatie weet te rijden. Toch valt de Haas in de race vaak terug, waardoor de coureur tot nu toe dit seizoen alleen nog in Australië op zondag in de top tien wist finishen, met een zevende plek als beste klassering. De Haas-coureur staat met negen punten nu 14e in het kampioenschap en zijn teamgenoot Kevin Magnussen staat op plek 18, met twee WK-punten.
Hulkenberg verlangt naar upgrades
De Haas-bolides lijken het vooral gedurende de race lastig te hebben. Bij de Grand Prix van België eindigden beide coureurs ver buiten de punten met een 15e en een 18e finishplaats. in België praat Nico Hulkenberg de media, waaronder RacingNews365, bij en trekt hij aan de bel. "Wat we echt nodig hebben, zijn een paar upgrades, wat echte performance, zodat we onszelf kunnen helpen. Dat is wat we nodig hebben. Dit circuit legt wederom onze zwakheden van de auto heel erg bloot. Dat is waarom we niet competitief zijn geweest, tijdens geen enkele sessie en geen enkele ronde eigenlijk. Er is dus veel werk om te verrichten."
"We moeten verbeteren, we moeten de auto verbeteren"
Volgens de Duitser weet het team waar de oorzaak van het probleem ligt. "We begrijpen de oorzaak, wat er gebeurt en waarom het gebeurt, maar het oplossen en veel performance meenemen, dat ligt niet zomaar op straat voor het grijpen. Het is iets complexer dan dat." De hoop is dat het team dit jaar nog voor verbetering kan zorgen. "Ik denk dat we de situatie dit jaar nog kunnen verbeteren. In welke mate, dat moeten we nog zien. Het is aan ons en wij moeten het bewijzen. Maar het is zeker iets voor de langere termijn." Werk aan de winkel dus. "We moeten verbeteren, we moeten de auto verbeteren. Zeker de karakteristieken, meer downforce, betere controle over de bandentemperatuur. Er zijn veel dingen die we beter kunnen doen en waar we mee aan het werk zijn, zowel hier als in de fabriek. En de tijd zal het leren, maar we moeten het verbeteren."
Meest gelezen