Met ingang van het seizoen 2020-21 worden 'hypercars' toegestaan in het WEC en Ferrari zou dat als een ideaal moment beschouwen om haar herintrede in de sportwagenracerij te maken. Tegenwoordig zijn er voldoende Ferrari's te zien tijdens races als de 24 uur van Le Mans, maar deze worden niet door de officiële, in Maranello gevestigde Scuderia gerund.
Ferrari zou mogelijk tijd tekort komen om gelijk in het allereerste jaar van de hypercar-reglementen in te stappen, maar het idee om deel te nemen is volgens het doorgaans betrouwbare RACER in een vergevorderd stadium aanbeland. Naast Ferrari willen ook Toyota, Aston Martin en het Amerikaanse Glickenhaus hun kunsten vertonen in het nieuwe hypercartijdperk. Jochen Rindt, Masten Gregory en Ed Hugus waren de laatste overall-winnaars namens Ferrari op Le Mans: het trio zegevierde in 1965 op het Circuit de la Sarthe. In de zeven voorgaande edities had de Scuderia zesmaal gezegevierd in Noord-Frankrijk. Tegenwoordig neemt Ferrari deel namens onafhankelijke teams, zoals bijvoorbeeld AF Corse. Dit doet men met GT-bolides.
Meest gelezen