vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Lammers: "Renault-motor is helemaal niet dramatisch slecht"

De achilleshiel van de de Red Bull RB14 en diens voorgangers was de afgelopen jaren de Renault-motor. Red Bull gaf daarom herhaaldelijk af op de Franse krachtbron. Helemaal terecht is dat volgens voormalig F1-coureur Jan Lammers niet.

"Ik snap de frustratie van Red Bull wel, maar die komt vooral voort uit het feit dat de verwachtingen niet waar gemaakt kunnen worden", zo deelt Jan Lammers zijn visie in gesprek met Racingnews365. "Bij Red Bull wil men natuurlijk winnen, maar de opdracht van Renault is niet eenvoudig. Het bedrijf neemt het op tegen toppers als Mercedes en Ferrari. Dat is natuurlijk een enorme uitdaging."

Om de prestaties van Renault in perspectief te plaatsen, spiegelt Lammers Renault aan Honda: "Kijk naar dat project. Het toont aan dat succes in de Formule 1 geen inkoppertje is. Bovendien heeft Red Bull ook sinds de introductie van de turbomotoren races gewonnen, mét Renault-motor in het achteronder."

Aan het eind van het seizoen neemt Red Bull na een samenwerking van twaalf jaar afscheid van Renault. Tezamen boekte het team vele successen, maar wereldtitels bleven sinds 2014 buiten het bereik van de Brits-Oostenrijkse formatie. Toch kan het haast niet anders of Red Bull blikt terug op een goede periode, aldus Lammers.

"Natuurlijk ligt de teleurstelling vanwege de hoge ambities van Red Bull en ook Max Verstappen aan de oppervlakte. Ze wilden races winnen, maar misschien was Renault daar nog niet aan toe. Renault wordt ingegeven door dat hoge verachtingspatroon extreem negatief belicht, maar zo waardeloos was het natuurlijk allemaal niet. Het was alleen nét niet goed genoeg. Ik denk dat als Red Bull straks terugkijkt op deze periode, dat het ook zal concluderen dat Renault weliswaar geen winnende motor was, maar toch ook niet zo dramatisch slecht."

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer
Breaking Dit wil Max Verstappen veranderen aan de Formule 1