Charles Leclerc baarde tijdens de GP van Hongarije opzien met een felle boordradio tegenover Ferrari. Hij lag op dat moment op P3, maar was de leiding al eerder verloren aan de beide McLaren-coureurs. "Nu is hij gewoon onbestuurbaar. Onbestuurbaar. Het is een wonder als we op het podium eindigen. Dit is ongelooflijk frustrerend. We hebben alle competitiviteit verloren. Je moet gewoon naar me luisteren. Ik zou een andere manier hebben gevonden om met die problemen om te gaan", zo beet een gefrustreerde Leclerc van zich af.
Tegenover onder meer RacingNews365 gaat hij nu door het stof. "Allereerst moet ik mijn woorden over de radio terugnemen, omdat ik dacht dat het aan één ding lag. Maar toen ik uit de auto stapte, kreeg ik veel meer details en bleek het eigenlijk een probleem met het chassis te zijn, waar we niets anders aan hadden kunnen doen."
"Ik begon het probleem te voelen rond rondje 40 en daarna werd het ronde na ronde erger. Tegen het einde lagen we twee seconden achter wat betreft het tempo en was de auto gewoon onbestuurbaar. Maar ik herhaal het nogmaals: dit was een probleem en het is een uitzondering. Het zou nooit meer mogen gebeuren."
Leclerc vervolgt: "Maar ik ben nog steeds erg teleurgesteld. We hadden dit jaar één kans om een race te winnen, en ik denk dat dat dit weekend was. De eerste stint was perfect en de eerste rondjes van de tweede stint waren ook erg goed. En ik denk dat we op schema lagen om te proberen om die race te winnen. De laatste stint was echter een ramp, toen ik dat probleem met het chassis kreeg."
Als er aan Leclerc wordt gevraagd of hij iets meer kan vertellen over het probleem met het chassis, reageert hij als volgt. "Ik weet nog niet hoe het is ontstaan, maar we gaan het onderzoeken." En heeft het team dan niets gezien in de data? "Ik denk dat het vrij lastig was. Anders had ik het waarschijnlijk geweten en hadden ze het me verteld, maar blijkbaar was het niet zo duidelijk te zien in de data. Nu kunnen we echter met zekerheid zeggen dat er een probleem was."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!