Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Leclerc kiest kant van zwaar geïrriteerde Verstappen en gaat in tegen Sainz en Russell

Als het aan Charles Leclerc ligt, dan worden er geen nieuwe regels ingevoerd om het stuiteren tegen te gaan. De Monegask vindt, net als Max Verstappen, dat het niet goed is om dat midden in het jaar te doen, alleen maar omdat er een team zwaarder zou worden getroffen door de problemen dan de rest.

In het stuiterdebat zijn er veel verschillende meningen. Veel coureurs zeggen een blok te vormen, maar toch lijkt voor de camera's niet iedereen het met elkaar eens te zijn. Zo is Carlos Sainz, samen met George Russell, een van de meest aanwezige personen in het debat die om verandering vraagt. Sainz heeft, naar eigen zeggen net als alle andere coureurs, de FIA gevraagd om actie te ondernemen. Daarbij moeten ze maar niet te veel naar de teams luisteren, meent de Spanjaard. "Daarom hebben we aan de FIA gevraagd om er naar te kijken en niet te veel naar de teams te luisteren, maar naar ons coureurs. Het is nu op een punt aangekomen dat we het er allemaal lastig mee hebben." Max Verstappen is een van de coureurs die pertinent tegen mogelijke veranderingen is. "Het is teleurstellend dat er opnieuw midden in het seizoen regels worden veranderd, zou ik zeggen. Het draait er niet eens om dat het ons harder of minder hard zou raken dan andere teams, maar het hoort niet zo te zijn dat een team er veel over klaagt en ze dan opeens de regels eromheen veranderen. " "Als je de auto niet fatsoenlijk kan ontwikkelen, dan is dat jouw fout, niet de fout van de reglementen. Dit is gewoon niet correct", zo luidde de reactie van de Nederlander vorige week.

Leclerc: "Zonde om het werk de prullenbak in te zien gaan"

Sainz' teamgenoot Charles Leclerc, die met een Ferrari-bolide rijdt die qua prestaties niet veel wordt gehinderd door het gestuiter, wil geen veranderingen zien. Hij kiest de kant van Verstappen, al snapt hij dat het stuiteren niet fijn is. "Ik begrijp het punt van Russell, want als je bijvoorbeeld in Bakoe Lewis uit de auto ziet klimmen, dan ziet het er heel slecht uit. Je kan de pijn voelen van Hamilton en dat is onacceptabel." De Ferrari-man vindt het daarentegen raar dat al het harde werk van zijn team teniet zou kunnen worden gedaan door een stel nieuwe regels midden in het jaar. "Aan de andere kant mag je niet onderschatten hoeveel werk er de laatste maanden is verricht door het team om deze problemen te overwinnen. Sinds de eerste keer dat we deze auto's hebben uitgeprobeerd, is dat onze voornaamste prioriteit geweest", benadrukt Leclerc. "Als team hebben we keihard gewerkt om deze problemen op te lossen en we zijn al enorm verbeterd. Nu zou al dat harde werk de prullenbak ingaan, omdat er een team meer worstelt met haar bolide dan de rest? Zo kijk ik er naar. Ik snap dat het slecht is bij Mercedes, maar ik denk ook dat er misschien andere oplossingen zijn", aldus de Monegask.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris