Met een P3 voor Carlos Sainz en P4 voor Charles Leclerc ging Ferrari de sprintrace in. Na elf rondes racen was het P4 en P5, met dank aan de niet al te beste pitstops van het team. Sainz werd als eerste binnengehaald, direct na de rollende start. Leclerc moest zodoende nog één ronde rijden op de full wets om daarna de pits in te duiken voor intermediates. "In een ideale wereld zou ik zeker meteen binnen zijn gekomen. Maar ik denk dat we de juiste keuze hebben gemaakt, we zouden te veel tijd hebben verloren als ik direct achter Carlos had gezeten. Dus ik had geen keus", kijkt Leclerc terug bij onder meer RacingNews365 . "Maar wat ons nog meer pijn doet, is de langzame pitstop. Daar moeten we naar kijken, want we hebben al twee races wat meer moeite met de pitstops. Als we niet snel genoeg zijn, moeten we onze punten maximaliseren en bij de sprintrace was dat niet het geval. De laatste paar races hebben we echt meer moeite begonnen te krijgen met de pitstops en daar gaan we nu naar kijken. Want we hebben drie races op rij één of twee pitstops gehad waar we het moeilijk mee hadden. Dat moet een van onze prioriteiten worden om onze punten te maximaliseren." Teamgenoot Sainz ging in de sprintrace dus als eerste de pits in, net als vele andere coureurs. Hierdoor verloor hij kostbare tijd. Hij moest enkele seconden wachten alvorens hij weer veilig kon worden weggestuurd. "Het ging allemaal om één pitstop. Ik verloor drie, vier posities. Zo gaat dat soms", reageerde de Spanjaard kort bij Viaplay .
Meest gelezen