Het is aan het einde van SQ2 dat Charles Leclerc de call van het team te horen krijgt: "Kunnen we de auto's alsjeblieft van positie op de baan laten wisselen?", aldus Ferrari.
"De auto's wisselen, nu?", vraagt de Monegask nog te bevestiging. "Ja, alsjeblieft", klinkt het bevestigend, waarop Leclerc ietwat schoorvoetend akkoord gaat.
"Ja, ik zal dat doen, maar we hebben zoiets nog nooit eerder gedaan. Ik zat daardoor ook een beetje in het...***(verdomhoekje?)."
Het is een beetje gissen naar het hoe en waarom van de call. Echter, het lijkt erop dat Leclerc zichzelf een beetje uit zijn positie manoeuvreerde ten opzichte van het oorspronkelijke runplan.
Leclerc maakte namelijk een fout in zijn eerste vliegende ronde, waardoor zijn run anders werd ingedeeld. Hij haalde daardoor Hamilton in aan het einde van zijn uitgestelde push lap. Hij had er waarschijnlijk nooit voor kúnnen liggen zonder die fout en op deze manier heeft Ferrari dat willen corrigeren.
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in China, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Regenracer
Daar is dan de eerste problemen tussen de twee coureurs,want Hamilton heeft natuurlijk gezegt, luister vrienden, ik kom niet als tweede coureur ......
Dit bericht is aangepast op:
Orion
Hamilton heeft dit natuurlijk niet gezegd en jij zuigt het letterlijk uit je duim. Ik zal het je voor je uitleggen: Leclerc ging een ronde eerder namelijk in de fout en moest vervolgens zijn banden koelen en Hamilton beschikte juist over een goede temperatuur en daarom dat het team zijn snelle ronde niet wilde verknallen.
Dit bericht is aangepast op:
Ikbenerevenniet
Uhmmm heb jij inside information want anders zuig je het ook uit je duim. ;) "Hamilton beschikte juist over een goede temperatuur en daarom dat het team zijn snelle ronde niet wilde verknallen." Misschien maak jij dit op uit het stukje maar het staat nergens.
Regenracer
Wat jij nu zegt is wel leuk , maar dat die H het wel of niet gezegt heeft , en over die fout, dat weet ik ook, maar staat los van wat ik zei over dat H wellicht gezegt heeft.
Orion
@Ikbenerevenniet Er staat op deze site een artikel waar dit specifiek uitgelegd wordt dus nee geen inside informatien.
Perdona
Je kan de Hamilton haters niks wijsmaken, ook niet met feiten. Dus lekker laten toeteren. Goat op nr1 morgen. Dat is wat telt.
44
Kun jij in vervolg nog meer nieuws brengen.Van de mol die jij bij Ferrari heb lopen? Jij weet het allemaal zo goed.
Orion
@Regenracer wat zeg je nou allemaal?
Ricky Pattiwael
Mensen misgunnen hier Lewis zodra der iets goeds gebeurd voor die man dus nog altijd.. zou ook eens niet anders zijn op deze site
joop-bekkema#58790
De site zelf werkt hier ook aan mee door bewust (?) een foutieve koptekst te gebruiken Ze vragen niet aan Leclerc om Hamilton vóór te laten maar om hem te laten passeren voor zijn snelle ronde. Klinkt heel anders en is bovendien Leclerc’s eigen fout. Heel belangrijk hier tussen al die Hamilton haters die doodsbang zijn dat H zal worden voorgetrokken door Ferrari.
Regenracer
Precies, hij zal als eerste coureur worden behandeld , sneu voor Leqlerc.
44
Nee hoor Lewis Hamilton word gelijkwaardig behandeld.Of misschien toch een beetje als een SIR.
Neutralis
Zou toch leuk zijn als we samen konden genieten van de goede coureurs, goede auto’s en eerlijke mooie strijd in de races. Zonder het afkatten van wie dan ook. Vaak is Hamilton het mikpunt. Dat is jammer. Hij was 7 x wereldkampioen. Ik denk dat hij best kan rijden, ook nu nog. Noch hij, noch anderen verdienen het om steeds in het verdomhoekje te worden geplaatst. Lekker genieten van de komende races!
Wilard Buijs
Voor zijn leeftijd doet HAM het meer dan prima, dit in tegenstelling tot ALO die nu al 2 keer op rij is geklopt door STR.
Marktplaats Koper
Mis het niet HAM die MAX. Vaak negatief neerzet ??? Als ik de dingen zo lees tja hier het stukje over zijn gekibbel met de engineer wat overigens prima was erg beleefd “Go and listen to the radio calls with others and their engineers - it's far worse. “The conversations that Max has had with his engineer over the years and the abuse that the poor guy has taken, and you never write about it, but you write about the smallest little discussion I have with mine.