vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Magnussen blinkt uit met P5: "Maar iedereen is nerveus voor morgen"

Nadat de Red Bulls zich niet vertoonden in het tweede kwalificatiesegment, wisten de koplopers van de middenmoot dat P5 in het verschiet lag. Uiteindelijk ging Kevin Magnussen met de felbegeerde vijfde positie en de titel 'best of the rest' aan de haal.

De Deen maakt zich ondanks het goede kwalificatieresultaat wel een beetje zorgen. Hij start namelijk op hypersofts, waar de coureurs buiten de top tien vertrekken op een hardere compound. Een scenario zoals dat zichtbaar was in Singapore, is ook in Rusland niet ondenkbaar.

"Natuurlijk ben ik heel erg blij met dit resultaat, P5 is heel goed voor ons", klinkt een opgeluchte Magnussen in zijn eerste reactie. "We gaan zien hoe het in de race op hypersofts gaat. Sommigen zijn wel wat nerveus vanwege die band, hopelijk voor ons heeft iedereen binnen de top tien er moeite mee. Het wordt een lastige eerste stint, maar daarna kunnen we op een compound naar keuze rijden."

Waar Haas met twee wagens in de top tien mag starten, daar kwam tegenstander Renault er niet aan te pas. Nico Hülkenberg en Carlos Sainz reden niet in Q2 en werden daardoor automatisch uitgeschakeld. Het tweetal start zondag als elfde en twaalfde en heeft een vrije bandenkeuze. Toch ziet het tempo dat Renault kan overleggen, er niet waanzinnig goed uit.

"Romain (Grosjean, red.) en ik beginnen samen in de top tien, dus hopelijk kunnen we weer mooie punten binnenhalen. We moeten terugkeren in de strijd om de vierde plaats in het constructeurskampioenschap. Wat betreft de banden: in de trainingen merkten we dat wij op zich vrij lang door kunnen op de hypersoft, we zijn er echter niet heel snel op. Op zondag is de baan meestal wat warmer, dus wat dat betreft zou het beter moeten gaan."

Naast Haas en Force India wist ook Sauber met twee wagens Q3 te halen, tot verbazing van Magnussen. "Ja, zelfs Sauber leek sterk, dus P5 is een goede positie. Het is een vreemde plaats als 'best of the rest' en je wilt je morgen ook niet teveel bemoeien met de toppers. We gaan het zien", besluit K-Mag.

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer