De specifiek voor Magnussen bedoelde headrest duwde naar voren en maakte het zodoende onmogelijk voor de Deen om probleemloos rond te sturen. Samen met het team besloot de 26-jarige om het stuurtje af te staan aan testrijder Pietro Fittipaldi, die daardoor in het laatste halfuur nog eventjes de baan op kon.
"Het ging vandaag eigenlijk best goed", sprak Magnussen tijdens zijn perspraatje op dinsdagavond tegen onder meer RacingNews365 . "Er waren wel een paar kleine probleempjes, maar dat is normaal tijdens de testweek. Zo af en toe moesten we naar binnen om het een en ander te checken, maar de problematiek werd vrijwel continu snel verholpen." Magnussen voelde zich naar eigen zeggen prima thuis in de VF19, tot hij wegens het probleem met de hoofdsteun uit moest stappen. "De wagen is erg stabiel en constant, we hebben veel bruikbare data vergaard. In de middagsessie kwam ik pardoes met mijn hoofd wat verder naar voren te zitten vanwege het probleem met de headrest en daardoor kon ik amper meer zien waar ik reed. Logischerwijs kon ik niet verder." Een hoofdsteun is iets wat de meeste teams wel op voorraad hebben, echter: de Haas VF19 is pas recentelijk opgeleverd en dat wat af was, is direct naar het Circuit de Barcelona-Catalunya gevlogen. Een tweede headrest voor Magnussen ligt zodoende nog in de fabriek. "Het is eenvoudig om een headrest te vervangen, maar dan moet je deze wel hebben." Magnussen besloot de tweede testdag van deze eerste wintertestweek, zijn eerste dag, op een derde plaats. Met een beste tijd van 1.19,206 kwam de Deen bijna een seconde tekort ten opzichte van leider Charles Leclerc. Magnussen reed uiteindelijk 59 ronden, Fittipaldi kon nog dertien aan het Haas-aantal toevoegen.
Meest gelezen