Op woensdag was men er in de Deense media zeker van dat Kevin Magnussen een contract zou gaan tekenen bij Haas. En zo geschiedde. Laat in de Bahreinse avond verscheen de Deen plots in de Formule 1-paddock als vervanger van Nikita Mazepin. Zo troefde hij Nico Hulkenberg en Antonio Giovinazzi af. De 29-jarige coureur reed van 2017 tot en met 2020 al voor Haas in de Formule 1, maar moest zijn zitje eind vorig jaar afstaan toen de Amerikaanse renstal een andere weg insloeg. Het sponsorgeld van papa Mazepin woog zwaar en dus moest Magnussen zijn stoeltje afstaan.
Magnussen kon het niet weerstaan
Maar nu Mazepin vanwege alle gebeurtenissen in Oekraïne, waar Rusland is binnengevallen, het team heeft moeten verlaten, kwam Kevin weer in beeld. Niet lang geleden riep hij nog dat hij alleen nog voor een topzitje terug wilde keren in F1. Toch tekende hij een meerjarig contract bij Haas, tot zijn eigen verrassing, zo vertelt hij nadat hij zijn contract heeft getekend. "Ik was natuurlijk enorm verrast, maar ook heel erg opgetogen toen ik werd gebeld door Haas." "Het zag er voor mij heel anders uit in 2022 als het aankomt op mijn race-activiteiten, maar de kans om terug te keren in de Formule 1, met een team dat ik zo goed ken, was simpelweg te aantrekkelijk."
Magnussen bedankt alles en iedereen
Wel moest Magnussen nog wel wat contractuele zaken regelen met twee van zijn andere werkgevers, maar dat ging gelukkig zonder problemen. "Ik moet Chip Ganassi en Peugeot bedanken dat ze me zo abrupt hebben laten gaan. Het zijn beide geweldige organisaties", looft hij. "Natuurlijk wil ik ook Gene Haas en Guenther Steiner bedanken voor de kans om mijn F1-carrière voort te kunnen zetten. Ik weet hoe competitief ze beiden zijn en hoe graag ze elke week weer terug willen keren om te racen. We hebben altijd een goede relatie gehad, zelfs toen ik eind 2020 moest vertrekken." Al met al mag het wel gezegd worden dat de glunderende Magnussen niet kan wachten om deze testweek achter het stuur te gaan zitten. "Ik ben zo veel mogelijk op de hoogte gebracht over de ontwikkeling van de Haas VF-22 en het potentieel van het pakket. We hebben nog wat werk te verrichten, maar het is geweldig dat ik er deel van uit mag maken. Ik kan niet wachten tot ik weer terug achter het F1-stuur kan kruipen"
Meest gelezen