Max Verstappen's manager Raymond Vermeulen is er maar druk mee: het groot maken van het merk Max Verstappen en het beschermen tegen mensen die er kwaad mee willen. Naast de core business, namelijk Max Verstappen 'hard zijn rondjes laten rijden', helaas een noodzakelijk kwaad. "Als er iemand succes heeft, is er ook altijd een aantal mensen dat daar een graantje van wil meepikken" , zo stelt Vermeulen in gesprek met het AD . Hij geeft daarbij als voorbeeld de commercial van een boodschappenbezorgdienst waarin een look-alike van Verstappen werd ingezet: "Dat was een commerciële campagne waarin de verwijzing Max Verstappen doelbewust als marketingtool werd ingezet. Dat was onrechtmatig en gelukkig zag de rechtbank het ook zo."
"Je hebt als sporter te maken met merkrecht en portretrecht. Het kost veel energie en geld om dat te beschermen, maar het is die investeringen waard. Je moet er tegen optreden. We komen daarmee misschien niet altijd even sympathiek over, maar dat is dan maar zo." Max Verstappen heeft zelf natuurlijk ook invloed op zijn eigen marktwaarde. Is het dan niet heel onhandig dat hij af en toe boos en gefrustreerd voor de camera staat? "Max zegt altijd wat hij denkt" , aldus Vermeulen. "Dat keur ik niet altijd goed, maar dat is de sportman in Max Verstappen en dat is ook wat de mensen willen zien. Niemand zit te wachten op een leuk beleefdheidspraatje." "Max gaat in zijn uitlatingen uit pure emotie wel eens iets over de schreef, maar dat maakt hem ook de smaakmaker die hij is. Een dag later hebben we het er dan over, en daar leert hij ook weer van."
Meest gelezen