In 2024 was Silly Season een heus circus. De ene coureur had nog maar net aangekondigd dat hij naar een ander team vertrok, of de volgende deed hetzelfde. En dat waren ook meestal deals voor meerdere jaren. Zodoende lagen een heel aantal coureurs al voor 2026 vast bij de diverse teams, waardoor de rijdersmarkt dit jaar relatief rustig is gebleven.
Wellicht gaat er nog wat veranderen bij de Red Bull-familie en bij Alpine wat betreft 2026, maar voor de rest blijft alles zoals het nu is. Maar hoe anders kan dat in 2027 zijn. Nicolas Todt, de manager van Charles Leclerc, deelt zijn verwachtingen voor dat jaar.
"Veel coureurs wachten af om te zien hoe goed elk team heeft gepresteerd en hoe goed hun auto zal zijn om te kunnen zeggen: 'Ik wil bij mijn team blijven' of 'Ik wil naar een ander team omdat zij beter presteren'", vertelt Todt bij The Straits Times. De Fransman voegt daaraan toe dat hij verwacht dat de rijdersmarkt 'erg heet' zal worden.
Wereldtitel
Daarbij hoopt de manager van Leclerc dat zijn pupil in 2026, als de nieuwe reglementen van kracht worden, zijn langverwachte kans krijgt om écht te strijden voor een wereldtitel. "Charles is een van de grootste talenten van zijn generatie, samen met Max Verstappen en een paar andere coureurs. Hij is geen groentje meer, want hij heeft al veel seizoenen bij Ferrari gereden en natuurlijk denk ik dat we nog steeds een winnende auto nodig hebben."
"Vandaag de dag hebben we een goede auto, maar niet genoeg om de titel te winnen. We hopen dat het zal gebeuren en we hopen dat Ferrari volgend jaar een zeer goede auto zal hebben met de nieuwe regels."
Ook interessant:
Max Verstappen eindigde op de tweede plaats tijdens de Grand Prix van Singapore. Tim Coronel, Rudy van Buren en Joris Mosterdijk zagen dat een cruciale Red Bull-vraag met volmondig ja werd beantwoord, zo bespreken zij in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!