Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Red Bull Racing

Marko: 'Als dat gebeurt, heeft Red Bull een probleem'

Met nog vier dagen te gaan tot de eerste Formule 1 Grand Prix van 2020, is Red Bull-adviseur Helmut Marko optimistisch over de kansen voor Red Bull. Hij houdt in zijn achterhoofd echter ook rekening met een doemscenario.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Red Bull-adviseur Helmut Marko neemt nooit een blad voor zijn mond als je hem vraagt naar een voorspelling. Zo riep hij vorig seizoen dat Red Bull in het eerste jaar van de samenwerking met Honda vijf races zou kunnen winnen. Zo ver kwam het niet, de teller bleef hangen op drie. Voor dit jaar voorspelt Helmut Marko een showdown tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton en daarmee tussen Red Bull en Mercedes.

Echter, Red Bull neemt een risico, en als dat risico verkeert uitpakt, is Red Bull normaal gesproken gezien, zo weet de Oostenrijker: "We introduceren in Oostenrijk direct twee grote upgrades (de upgrades voor Australië aan het begin van het seizoen buiten beschouwing gelaten, red.)", zo vertelt hij in gesprek met Auto, Motor und Sport.

"Als de duivel het zo wil en er is een grote fout in één van die upgrades geslopen, dan weten we dat op zijn vroegst pas op vrijdag. Maar goed, iedereen jongleert in dat opzicht met diezelfde factor van onzekerheid. Je moet er gewoon van uitgaan dat die eerdere updates gewerkt zouden hebben. We weten bovendien dat Honda stappen heeft gezet door een krachtigere versie van de motor voor Australië te introduceren, maar daar staat tegenover dat we niet weten hoeveel de concurrentie heeft gevonden."

Wat nou als die ontwerpfout daadwerkelijk in de upgrades is geslopen, kan dat dan snel worden hersteld? Marko vreest van niet: "Dat wordt moeilijk, aangezien de races zo snel op elkaar volgen. Mochten we daadwerkelijk achterop zijn geraakt, dan is het echter cruciaal om de auto gedurende dit seizoen weer competitief te krijgen, aangezien we volgens de nieuwe regels volgend jaar met nagenoeg dezelfde auto aan het vertrek staan."

EINDELIJK. Het seizoen gaat beginnen. Wordt dit het jaar van Verstappen, of gooit Hamilton roet in zijn eten? Deze en andere vragen worden uitgebreid besproken in de nieuwste podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.

9 reacties